سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس:

نمرات امتحانات نهایی امسال به واقعیت نزدیک‌تر بود

پاک فطرت گفت: نباید برای کنکور معدل فردی که امسال در امتحانات نهایی شرکت کرده با فردی که چندین سال قبل امتحان داده تأثیر یکسانی داشته باشد.

علیرضا پاک فطرت  با اشاره به مکانیزم در نظر گرفته شده برای تصحیح اوراق امتحانات نهایی دانش آموزان، تصریح کرد: برگه‌های امتحانات نهایی امسال توسط سه مصحح در استان‌های غیر از محل برگزاری آزمون و آن هم بدون مشخص بودن نام دانش آموز تصحیح شده لذا درصد تقلب و تخلف در این امتحانات در تصحیح اوراق به حدود صفر رسیده است.

وی  درباره علت کاهش ۲ نمره‌ای میانگین نمرات دانش آموزان در امتحانات نهایی امسال، گفت: در خصوص این موضوع در کمیسیون آموزش بحث شد و آموزش و پرورش عنوان کرد که تمامی سئوالات از درون کتاب و به صورت مفهومی بوده، ولی روش تعیین شده برای تصحیح اوراق نیز بی تأثیر نبوده لذا به نظر می‌‎رسد نمرات امتحانات نهایی امسال بیش از سال‌های گذشته به واقعیت نزدیک‍‌تر بود.

وی ادامه داد: البته نباید برای کنکور معدل فردی که امسال در امتحانات نهایی شرکت کرده با فردی که چندین سال قبل امتحان داده تأثیر یکسانی داشته باشد و این موضوع باید در سازمان سنجش مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: افزون بر این برای مناطق محروم باید در سهمیه بندی پذیرش دانشگاه‌‎ها نیز مورد توجه قرار گیرند تا حقی از مناطق محروم تضییع نشود، بومی گزینی نیز یکی دیگر از مسائلی است که در پذیرش دانشگاه‌‎ها مورد توجه ما قرار دارد و اگر در این زمینه نیاز به قوانین تکمیلی باشد، حتما کمیسیون آموزش نسبت به آن ورود خواهد داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.