رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

مجلس مصوبه‌‎ای مبنی بر انحلال یا ادغام دانشگاه پیام نور نخواهد داشت

منادی سفیدان گفت: با توجه به جایگاه دانشگاه پیام نور، معتقدیم این دانشگاه باید تقویت شود و کمیسیون تلفیق نیز بر تقویت دانشگاه پیام نور تأکید دارد.

علیرضا منادی سفیدان با اشاره به طرح برخی پیشنهادات مبنی بر ادغام یا واگذاری امکانات دانشگاه پیام نور به بخش‌های مختلف آموزش عالی و آموزش و پرورش، تصریح کرد: این پیشنهادات که بیانگر این است که برخی در دولت معتقدند بخشی از امکانات دانشگاه پیام نور مازاد بوده و باید به سایر بخش‌‎ها از جمله دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای واگذار شود.

وی تصریح کرد: این پیشنهادات در کمیته آموزش کمیسیون تلفیق بررسی و رد شد و کمیسیون تلفیق بر تقویت دانشگاه پیام نور تأکید داشت.

وی ادامه داد: محوریت پیشنهادات مطرح شده به کمیته آموزش کمیسیون تلفیق این بود که مراکز استانی دانشگاه پیام نور به دانشگاه فرهنگیان و مراکز شهرستانی دانشگاه پیام نور به دانشگاه فنی و حرفه‌ای واگذار شود که این پیشنهاد در کمیته آموزش کمیسیون تلفیق رد شد و دانشگاه پیام نور به کار خود ادامه خواهد داد.

منادی سفیدان یادآور شد: البته ممکن است هر یک از نمایندگان در صحن کمیسیون تلفیق یا صحن علنی مجلس پیشنهادی ارائه کنند، ولی با توجه به جایگاه دانشگاه پیام نور، معتقدیم این دانشگاه باید تقویت شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با برشمردن مزیت‌های دانشگاه پیام از جمله تحصیل شاغلان و بانوان به صورت غیر حضوری در این دانشگاه، تصریح کرد: آموزش‌های غیرحضوری و نیمه حضوری این دانشگاه تا به امروز موفق بوده و به همین دلیل کمیسیون آموزش با انحلال یا ادغام دانشگاه پیام نور مخالف است.

وی اضافه کرد: اگر اموال و املاک مازادی هم در دانشگاه پیام نور وجود دارد باید در قبال واگذاری آن به بخش‌های دیگر از جمله دانشگاه فرهنگیان یا فنی و حرفه‌ای به صورت مابه ازای واگذاری صورت گرفته به امکانات و زیرساخت دانشگاه پیام نور اضافه و به نوعی مولدسازی شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به تمامی اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه پیام نور نیز اعلام می‌کنیم که در مجلس مصوبه‌ای مبنی بر انحلال و ادغام دانشگاه پیام نور نخواهیم داشت و هدف ما تقویت دانشگاه پیام نور بوده و این موضوع نیز در چارچوب اختیارات کمیسیون آموزش است و اجازه نخواهیم داد در مجلس ادغام یا انحلال پیام نور دنبال شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
ارسال دعوتنامه و درخواست تکمیل وجه توسط ایران خودرو به منزله آماده بودن خودرو جهت تحویل است. چرا برای خودرویی که باید اردیبهشت ماه تحویل داده شود، دعوت نامه تکمیل وجه فرستادند و بعد از گذشت سه ماه خودرو آماده نشده و هیچکس در مجموعه ایران خودرو پاسخگو نیست. اگر امکان تحویل نداشتند چرا دعوتنامه تکمیل وجه فرستاده شده است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
پس منحل خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
پس چرا بعضی از رشته ها دکترا نداره و کار ما در ارشد تموم می شه؟؟
اگر می خواهید پیشرفت بدهید این دانشگاه رو باید رشته های حال حاضرش دکترا هم داشته باشند
آخرین اخبار