سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبیین، امیدآفرینی و شبکه سازی اساس کار روابط عمومی آموزش و پرورش است

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: شبکه سازی درست از طریق توجه به کانال‌ها و گروه‌های منطقه، مدرسه و کلاس درس می‌تواند به ترویج خبر‌های امیدوار کننده کمک شایانی کند.

نامدار صداقت رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در جریان سفر به کردستان و با حضور در نشست کارشناسان روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان که با محوریت الزامات و راهکار‌های تحول در روابط عمومی آموزش و پرورش در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه تعداد بسیار بالای حساب‌های کاربری در برنامه شاد، ان را نشان دهنده حجم بالای استفاده از این پیام رسان و شبکه دانش آموزی عنوان کرد و افزود: تاکنون ۱۱ میلیون کاربر در پیام رسان شاد با هم مبادله پیام داشته اند و ۲۸ میلیارد پیام نیز مبادله شده است.

صداقت، آموزش و پرورش را نهادی اجتماعی توصیف کرد که بر اساس اسناد بالادستی از جمله سند تحول بنیادین، بیش از سایر نهاد‌ها نیازمند مشارکت و همکاری است.

او در ادامه سخنان خود با اشاره به سن پایین بازنشستگی در آموزش و پرورش نسبت به سایر ارگان‌ها تصریح کرد: نگاه به آموزش و پرورش به عنوان سازمانی خدماتی که اصلی‌ترین مسئله آن مسائل صنفی است باعث می‌شود افراد در اوج قدرت کاری، پختگی و تجربه که برای کسور سرمایه به حساب می‌آیند، بازنشسته شوند.

نامدار صداقت در ادامه تأکید کرد:، اما در نگاه نهاد اجتماعی که با سند تحول بنیادین پیش می‌رود، علاوه بر مسائل مالی سایر مسائل معلمان از جمله شأن، منزلت و جایگاه آنان باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت در بخش دیگر سخنان خود با ورود به مسائل تخصصی روابط عمومی، تغییر نگاه به اولویت‌های آموزش را برای روابط عمومی این دستگاه لازم و ضروری دانست و گفت: زمانی می‌توانیم برمخاطبان خود تاثیرگذار باشیم که از نگاه آنان، آموزش و پرورش را مشاهده نماییم.

نامدار صداقت با بیان اینکه برخی از اخبار در آموزش و پرورش سطحی بوده و تاثیر چندانی بر مخاطبان ندارد، پرهیز از این کار‌ها را لازم دانست و گفت: امیدآفرینی از طریق نگاه درست به مسائل آموزش و پرورش باید در راس برنامه‌ها قرار گیرد.

صداقت در ادامه قدرت رسانه‌ای آموزش و پرورش را مبتنی بر شبکه‌ای عنوان کرد که به صورت مویرگی در سراسر کشور گسترده است و افزود: شبکه سازی درست از طریق توجه به کانال‌ها و گروه‌های منطقه، مدرسه و کلاس درس می‌تواند به ترویج خبر‌های امیدوار کننده کمک شایانی نماید.

او برگزاری پویش‌ها در راستای جلب مشارکت و انسجام شبکه اطلاع رسانی را از دیگر راهکار‌هایی عنوان کرد که می‌شود در استان دنبال نمود.

او تصریح کرد: در برنامه شاد ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله پخش زنده وجود دارد که کارشناسان حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی با بهره گیری از این رسانه بزرگ می‌توانند در ارتقاء اهداف آموزش و پرورش مؤثر واقع شوند.

صداقت به شبکه اجتماعی ویراستی هم اشاره کرد و با بیان اینکه کارکرد این شبکه، ایجاد پل ارتباطی بین مردم و مسئولین است، افزود: تعامل و خدمات مناسب ویراستی سبب شده تا مسئولان نیز در این شبکه حضور خوبی داشته باشند. وی از کارشناسان روابط عمومی کردستان نیز خواست در این شبکه حضور فعالی داشته باشند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت، کمبود امکانات و تجهیزات در روابط عمومی استان‌ها را یکی از چالش‌های این حوزه دانست و اظهار داشت: در تلاش هستیم با بسیج همه ظرفیت ها، به رفع این چالش بپردازیم.

نامدار صداقت در بخش دیگر سخنان خود، روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان را با ارزیابی‌های به عمل آمده جزء استان‌های برتر دانست و با بیان اینکه این استان بهترین روابط عمومی را در غرب کشور دارد، گفت: کار‌های تحصصی و نیروی انسانی متخصص گواه و علت کسب این توفیقات است.

صداقت وجود این ظرفیت‌ها در کردستان را ارزشمند دانست و وعده داد کردستان یکی از قطب‌های اصلی دوره‌های آموزش رسانه‌ای آموزش و پرورش کشور خواهد شد.

او در پایان سخنان خود ضمن ارائه توصیه‌هایی به کارشناسان روابط عمومی کردستان، وعده داد در هفته‌های آینده مجدداً به این استان سفر خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.