با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، آیین تحویل ۷۰۰ کتابخانه کلاسی به مدارس استان کردستان در قالب طرح یار مهربان در سنندج برگزار شد.

 با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، آیین تحویل ۷۰۰ کتابخانه کلاسی به مدارس استان کردستان در قالب طرح یار مهربان در دبستان آزادگان ناحیه دو سنندج برگزار شد.

معصومه نجفی؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در سخنانی تحویل کتابخانه کلاسی به مدارس کردستان را در راستای ارتقاء سواد خواندن عنوان کرد و با بیان اینکه یادگیری سطحی در دوره ابتدایی مشکلات زیادی را در دوره‌های بالاتر ایجاد می‌کند، گفت: مهارت خواندن مسأله ملی است و عزم ملی می‌طلبد.

نجفی کتابخانه کلاسی را یکی از عوامل موثر در ارتقاء سواد خواندن برشمرد و از استفاده طرح شهید همت برای افزایش آگاهی نسبت به کارکرد‌های کتابخانه کلاسی خبر داد.

او با اشاره به اجرای دیرهنگام طرح شهید همت در سال گذشته، انجام آن در سال جاری را به هنگام توصیف کرد و از گروه‌های آموزشی و معلمان خواست در اجرای آن به آموزش و پرورش کمک کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پایان سخنان خود، اول ابتدایی را زمان شکل گیری پایه شناختی کودک عنوان کرد و از برگزاری طرح‌های مختلف در این زمینه نیز خبر داد.

همچنین هاشم ناظمی جلال؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم، ضمن قدردانی از معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در سفر دو روزه به کردستان، حمایت همه جانبه مسئولان و مردم را سبب توفیق در تجهیز مدارس استان به کتابخانه‌های کلاسی دانست و گفت: افتتاح این طرح برای اولین بار در کردستان، نوید اتفاقات خوشی را برای آموزش و پرورش استان به دنبال دارد.

او اتفاقات مثبت اخیر و رویداد‌های ملی و میزبانی کردستان را نشان از پویایی این اداره کل و تلاش شبانه روزی همکاران عنوان کرد و اظهار داشت: سعی همه ما این خواهد بود تا بتوانیم برای توسعه آموزش و پرورش کردستان، قدمی برداریم.

گفتنی است در این آیین برنامه‌های مختلف فرهنگی نیز اجرا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.