سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رقابت بیش از ۳۰۰ دانش آموز خوزستانی در المپیاد آماده

رقابت‌های استانی یازدهمین مرحله المپیاد آماده به میزبانی شهرستان درفول در اردوگاه شیخ انصاری و با شرکت بیش از ۳۰۰ دانش آموز دختر و پسر برگزار شد.

وحید شعبانی گفت: مهارت‌های امدادی مورد نیاز همه اقشار جامعه است بنابراین آموختن این مهارت‌ها می‌تواند از افزایش آسیب‌ها در حوادث مختلف جلوگیری کند و لازمه این امر آموزش به قشر جوان و نوجوان است.

او می‌گوید: یازدهمین دوره المپیاد آماده سال تحصیلی افزود: این المپیاد در مرحله شهرستانی و منطقه‌ای در بین ۱۲۱۸۰ هزار دانش آموز در طول سال تحصیلی جاری برگزار شد که منتخبین به مرحله استانی راه یافته که شاهد برگزاری المپیاد مرحله‌ی استانی در بخش برادران و خواهران در روز‌های ۱۶ مرداد ماه تا ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۲ با شرکت ۳۰۰ دانش آموز آماده بودیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در مرحله استانی شرکت کنندگان دو بخش تئوری و عملی اعم از آزمون کتبی، پناه‌گیری و تخلیه اضطراری، اطفا حریق، حمل مصدوم، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی cpr، خونریزی و پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، اسکان اضطراری به رقابت پرداختند.

شعبانی گفت: در بخش خواهران تیم‌های بهبهان، اهواز، اندیکا مقام اول تا سوم را کسب کرد و کاپ بشر دوستی را تیم شهرستان امیدیه به خود اختصاص داد و در بخش پسران نیز تیم‌های اندیمشک، اندیکا، دزفول مقام اول تا سوم را کسب کردند و تیم کاپ بشر دوستی تیم شهرستان شوش به خود اختصاص دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در اختتامیه یازدهمین دوره طرح ملی آماده گفت: طرح ملی دادرس موجب ارتقای دانش کمک‌های اولیه و فوری دانش‌آموزان در سوانح و بلایای طبیعی خواهد شد.

مسعود حمیدی نژاد می‌گوید: سند تحول بنیادین بر ارتقای دانش زندگی اجتماعی و فراگیری مبانی پدافند غیرعامل تاکید و به دانش‌آموزان توجه ویژه دارد.

به گفته او دانش‌آموزان باید بیاموزند که چگونه در سوانح و بلایا اقدام کنند، رخداد‌ها و حوادث نشان داده است که آموزش‌ها در این زمینه کامل نبوده و نیاز است بیش از پیش به این موضوع توجه کنیم.

حمیدی‌نژاد با اشاره به برگزاری این طرح ملی در خوزستان، ادامه داد: ۹۸ دانش‌آموز پسر در هفت تیم و ۲۵۲ دانش‌آموز دختر در ۱۸ تیم در طرح ملی آماده در خوزستان شرکت کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.