سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود ۱۱ جنگنده و ۵ کشتی نظامی چینی به محدوده دفاعی تایوان

وزارت دفاع تایوان از مانور نظامی سنگین چین در اطراف این جزیره خبر داد.

پکن تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و بار‌ها بر بازگشت این جزیره به سرزمین مادری تاکید کرده است. با این حال، آمریکا در راستای سیاست مهار خود علیه چین به دنبال حمایت از جدایی‌طلبان این جزیره بوده و بر حفظ وضعیت موجود درباره تایوان تاکید دارد؛ موضوعی که به مذاق پکن خوش نمی‌آید. 

به گزارش تله تریدر، وزارت دفاع جزیره تایوان امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ۱۱ جنگنده و پنج کشتی نظامی چینی امروز وارد حوزه دفاع هوایی و دریایی تایوان شدند. 

این بیانیه می‌افزاید: نیرو‌های مسلح ما در ساعت ۹ صبح امروز به وقت محلی ۲۵ هواپیمای چینی که در حال مانور در ارتفاع بالا در اطراف جزیره بودند را شناسایی کرد. این هواپیما‌های نظامی شامل جنگنده‌های جی ۱۰ و جی ۱۶ و نیز بمب افکن‌های اچ ۶ می‌شدند. 

وزارت دفاع تایوان از استقرار جنگنده‌ها و کشتی‌های نظامی به منظور رصد شرایط خبر داد. 

مانور نظامی چین در اطراف جزیره تایوان در حالی انجام می‌شود که پکن دیروز نیز اقدام به مقابله دریایی با کشتی نظامی فیلیپین در دریای چین جنوبی کرده بود. وزارت خارجه چین دیروز اعلام کرد آمریکا هیچ طرفی در موضوع مناقشه آمیز دریای چین جنوبی نیست و نمی‌تواند نظرات خود را در این زمینه به سایرین دیکته کند. 

با این حال، فیلیپین و جزیره تایوان روابط نظامی نزدیکی با آمریکا دارند و واشنگتن با ارسال تسلیحات و کمک‌های نظامی، اصطلاحا بر دفاع از مانیل و تایپه در برابر پکن تاکید دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
آمریکا سکوت کرده
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
تایوان از کویت درس عبرت بگیره و بفهمه کارش یه ساعت بیشتر طول نمیکشه