هشدار چین به آمریکا درخصوص ارسال تسلیحات خطرناک به تایوان

سخنگوی وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا باید از ارسال تسلیحات خطرناک به تایوان خودداری کند.

چین روز سه‌شنبه گفت از آمریکا در مورد بسته کمک تسلیحاتی به تایوان شکایت کرده است و  به واشنگتن گفته است از ادامه مسیر اشتباه و خطرناک خودداری کند.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، در حالی که کنگره آمریکا مجوز کمک تسلیحاتی به ارزش یک میلیارد دلار را به عنوان بخشی از بودجه سال ۲۰۲۳ صادر کرد، آمریکا از بسته کمکی به تایوان به ارزش ۳۴۵ میلیون دلار در روز جمعه رونمایی کرد.

تان کفی، سخنگوی وزارت دفاع چین، گفت که آمریکا باید تمام اشکال «تبانی نظامی» با تایوان را متوقف کند. تان در بیانیه‌ای گفت: موضوع تایوان به منافع اصلی چین مربوط می‌شود و خط قرمزی است که نمی‌توان از آن در روابط چین و آمریکا عبور کرد.

پکن بارها اعلام کرده است که این جزیره با حکومت دموکراتیک به عنوان قلمرو خود است و مکرراً نسبت به هرگونه مبادله رسمی بین واشنگتن و تایپه هشدار می‌دهد. تایوان اظهارات حاکمیت چین را رد می‌کند و می‌گوید فقط مردم تایوان می‌توانند آینده خود را تعیین کنند.

آمریکا، مهم‌ترین تامین‌کننده تسلیحات تایوان، به‌رغم فقدان روابط رسمی دیپلماتیک و خشم ناشی از چنین فروش تسلیحاتی در پکن، طبق قانون موظف است وسایل دفاع از خود را برای این کشور فراهم کند. ژنرال ارشد آمریکایی در ماه ژوئیه گفت که این کشور و متحدانش باید تحویل سلاح به تایوان را در سال‌های آینده سرعت بخشند تا به این جزیره در دفاع از خود کمک کنند.

به گفته وزارت دفاع تایوان، ارتش چین همچنین نیروهای خود را در اطراف جزیره منعطف کرده است و اخیراً ده‌ها جنگنده، بمب افکن و هواپیما‌های دیگر از جمله پهپادها را به آسمان جنوب تایوان فرستاده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
فقط هشدار
شما نمی تواند با آمریکا در بیفتید را خوب یادتان دادند. که فراموش نکنید
آخرین اخبار