سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت آرامش به بازار اجاره مسکن با نظارت بر مشاوران املاک

امسال اقداماتی همچون نظارت بر عملکرد مشاوران املاک و راه اندازی سامانه املاک و مستغلات زمینه ساز بهبود وضعیت قیمت‌ها و آرامش در بازار اجاره شده است.

همه ساله در فصل تابستان، بازار اجاره مسکن داغ می شود و در این بین مشکلاتی از سوی مشاوران املاک برای مستاجران به وجود می آید. امسال با تدابیری که دولت در دستور کار خود قرار داده بخش عمده ای از مشکلاتی که مستاجران برای پرداخت کمیسیون های سنگین داشتند رفع شده است.

خالقی یکی از مستاجرانی که امسال در منطقه بیمه تهران جابه جا شده بود به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به افزایش قیمت اجاره بها، به ناچار هر سال یا هر دو سال یک بار جابه جا می شویم و در این جایه جایی ها همواره با مشکلاتی از سوی مالکان واحدهای مسکونی و مشاوران املاک روبرو بودیم و در بسیاری از موارد نرخ های اجاره از سوی خود مشاوران املاک بالا می رود.

او ادامه داد: خوشبختانه امسال با برنامه ریزی که دولت انجام داده و با راه اندازی سامانه املاک و مستغلات و ثبت قراردادهای اجاره در این سامانه شاهد آن هستیم که اجاره ها افزایش نیافته و از سوی دیگر با ثبت رایگان قرار داد در این سامانه حدود ۵ تا ۱۰ میلیون تومان مبلغ کمیسیون برای ما پس انداز شده است.

 انجام بیش از ۳۰ هزار بازرسی از مشاوران املاک در سطح کشور

 دولت امسال با راه اندازی سامانه املاک و مستغلات و از سوی دیگر پیگیری برای پلمب مشاوران املاک متخلف، توانست بخش عمده ای از مشکلات حوزه اجاره را برطرف کند.

روز گذشته مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انجام بیش از ۳۰ هزار بازرسی از مشاوران املاک در سطح کشور، از پلمب بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مشاور املاک متخلف و بدون مجوز خبر داد.

او گفت: از ابزار‌های مختلفی برای کنترل بازار اجاره استفاده شده و از آنجایی که بخش مسکن تعرفه و قیمت‌گذاری خاصی ندارد، این مسیر با چالش‌های زیادی همراه است.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: پیش از این قانونی برای قیمت‌گذاری در این بخش نداشتیم، اما با مجلس در حال تنظیم یک قانون برای ساماندهی بازار قیمت مسکن هستیم.

بذرپاش تاکید کرد: طبق آمار بانک مرکزی و مرکز آمار، قیمت مسکن در کشور کاهشی شده است.

نظارت مستمر بر بازار، حباب اجاره بها را می شکند

سید جواد سادات  مشاور وزیر راه و شهرسازی درباره ساماندهی بازار مسکن، به ویژه شناسایی و کنترل مشاوران املاک متخلف به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به طور کلی در اقتصاد و در رابطه با قیمت‌گذاری کالاها خواه مسکن باشد و خواه هر کالا یا خدمات دیگر، موضوع اصلی و اساسی اهمیت شبکه عرضه آن کالا یا خدمات است. به طوریکه حتی اگر کالا به اندازه مورد نیاز بازار تولید شود اما کانال‌های عرضه به درستی عمل نکنند، بازار با شکست مواجه ‌می‌شود.

او ادامه داد: نظارت ها و پیگیری بازرسی در حوزه مشاوران املاک و راه اندازی گشت های نظارتی نقش بسیار پر رنگی در حوزه کنترل اجاره بها داشته است.

سادات اظهار کرد: امسال اجرای این طرح و همچنین راه اندازی سامانه املاک و مستغلات توانسته است بازار اجاره را آرام کند و پیگیری اجرای مداوم آن باعث خواهد شد که حباب قیمت ها در بازار اجاره شکسته شود.

در همین رابطه یونسی یکی از مشاوران املاک در منطقه ولیعصر تهران به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برخی از همکاران ما در برخی از مناطق تخلفاتی را انجام می دادند که این موضوع از سوی اتحادیه پیگیری می‌شد اما امسال با راه اندازی گشت های نظارتی به صورت میدانی شاهد آن بودیم که تخلفات در حوزه املاک و اجاره کم رنگ تر شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
مردم هر سال بدبخت تر میشوند .راه حل داره انجام نمیدن .بقیه کشورها چیکار میکنن ............
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
بی انصافیه.کرایه خونه ها از پارسال دوبرابر شده. .
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
سلام خسته نباشید خدمت شما عزیزان تو پرند منزل سه خواب پارسال چهارصدمیلیون امسال گفته هفتصد میلیون و تاره بنگاهییا میگن خوبه تا هشتصدهم میبرن خوب من که سه سال نشستم انصافه صدرصد بذاره رو کرایش و املاکیها هم باهاشون همکاری می‌کنند
ناشناس
۰۲:۲۲ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
نظارت کجاهستن بیا ببین خوزستان شهرستان آبادان چه خبره چقد تخلف وچقدگرونی بااینکه شهرجنگ زدهاست وخونه های اسیب دیده ونه شهرخوب داریم ونه خیابون های تمیز ازهمه لحاظ شهراسیب دیده واین همه گرونی مال چی هست ازدولت خواهش میکنیم بازرس نظارت کجاهستن چرا کسی به شهرستان آبادان نمیات ببینه چه خبری هست چه تخلفاتی داره مردم این شهرهمه اسیب دیدن ازجنگ وگرمای واز بیکاری یکی بیات به داد مامردم این شهربرسه
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
اجاره بها درشهر پرند خیلی بالاست نظارت کجاست .درمقایسه باپارسال دوبرابر وحتی بیشتر شده
بازنشسته
۲۰:۰۸ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
با سلام نمیدانم چند نفر از مسولین یا مشاور املاک این مطلب میخوانند کلمه حباب چند سالی است در مسکن رخنه کرده متاسفانه این هم عدم از مدیربت یک در مورد رهن و خانه هر خانه براساس سال و محله ان قیمت گذاری میشود که متاسفانه صابخانه ها قیمت های انچنانی به بنگاه داران میدهند صابخانه میخواهد قسط وام و خرج مخارج خانه خود را از مستاجر در بیاورد متاسفانه مشاور املاک هم که نمیخواهد از قافله عقب بیافتاد و خانه را نزد بنگاه دیگر ببرد تحویل میگیرد بدون اینکه نظر کارشناسی وارزش خانه که براساس سال کم کند میپذرد دوم بحث مسکن مگر مسکن و ساخت ساز ربطی به تحریم ندارد از سیمان وغیره ناگفته نباشد مسولین شهرداری روی روند ساخت ساز هزینه های زیادی میگذارد ولی باز هم قیمت مسکن در شهرها بساز بفرش و بنگاه داران بالا میبرد حال مشکل از کجا مسولین
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
چرا املاکی های غیر مجاز مجرم شناخته نمیشوند ؟ املاکی که با اقتصاد و معیشت مردم و شغلی است که با زن و بچه مردم در ارتباط هست بایستی طبق شرایطی خاص بخصوص تحصیلات و تخصص و امانت داری و رازداری و عدم فساد اخلاقی بهشان مجوز دتده بشه
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
دروغ نه خط ترمز داره نه کیلومتر تا توانی بگو به بازوی خیش
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
خسته نشدین از این همه لفاظی و دروغ
بسههههه
با ماهی ۷ ملیون حقوق باید ۴ ملیون اجاره بدم
چی میخاین از جون مردم
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
به نظرم دولت باید یه طوری بگیره که موجر حتما مجبور بشه که بره در سایت مورد نظر ثبت نام کنه ودرطرف دیگر باعرضه بیشتر خانه به خانواده ها و تحویل خانه به خانواده هایی که صاحب فرزند شوند با اینکار تورم حاصل مسکن کم بشه
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
بازم حرفه‌ای خنده دار تکراری... منطورتون کدوم آرامشه!!!!!! ؟؟؟؟اینکه کسی توان خرید نداره یا ساخت و سازهای میلیونی شما!!!!!!! ؟؟؟؟؟
حسن نبی
۱۹:۵۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
خوابید به امام حسین... خوابید انشاء مینویسید..کدوم آرامش.. یا مستاجر نیستید.. یا تخیل گرا.. بنده در ۴۵ سالگی آرزوی امنیت سرپناه برام تخیل شده.. نگرانی و استرس خانواده ام از این همه جابجایی داره میکشم.. نمیدونم کجا و با کی مصاحبه کردی که نتیجه اش شده این گزارش.. شب بخیر
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
چرا و پرت نوشته
اجاره بها دوبل شده دقیقا
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
خریدار نیست املاک در رکود است‌
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
الان دقیقا ۲ سال هست قرارداد اجاره منزل و محل کارم رو هر سال ۲ برابر تمدید میکنم. اصلا دیگه موضوع درصد نیست ضریب هستش
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
فقط دروغ بلدید بگید
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
تنها اتفاقی که افتاده رکود مسکن هست نه سازندگان راضی می‌شوند ارزان بفروشند چون گران خرج کردند نه خریداران توان خرید دارند .
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
چراچرت میگی املاک چکارست؟موجرها خودشون تو دیوار هرقیمتی دوست دارن درج میکنن پدرمردم روهم دراوردن...املاکی وقتی به موجر میگه گرون میگی میگه تودیوارمشابهشوزدن بیشتر ازملک من...
جمع کنین این بساط دیوار رو که هرچی میکشیم ازین هاس
نه متخصصن نه چیزی یه اپلیکیشن زدن هرکسی هرمبلعی دوست داره میزنه
Mohsen
۱۷:۰۷ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
مگه مستمری مددجوی بهزیستی۱۶برابرشده که همه چیزگل وبلبل باشد.
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
چی گم
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
هر وقت مشاورین املاک جمع آوری بشن و این شغل از چرخه اشتغال خارج بشه،،، قطعأ بازار ملک و املاک به ثبات واقعی می‌رسد.
مشاوری املاک یک شغل نیست!
بلکه مافیای املاک است!!!
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
بازار مسکن به آرامش رسیده که مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی و انبوه سازی تهران اعلام کرده قراره مسکن های 25 الی 35 متری با قیمت یک میلیارد تومن بسازن و تحویل بدن توی تهران و کرج؟!!!!
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
سلام ۰ من که مستاجر هستیم و دنبال خونه می گردیم افت قیمت اجاره چیزی احساس نمی کنیم
روح اله
۱۴:۱۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
خونه درحسن اآباد خالصه نسبت به پارسال صددرصدگرون شده کدوم ثبات
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
ما که دیگه با ۲۵۰ درصد اضافه نسبت به کرایه ی پارسال قرارداد پارسال بستیم دیگه به درد خودتون میخوره باید برج سه این کارو میکردین نه الان
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
کجابه آرامش رسیده الکی چراخبرمیزنین
لطفا بساط این سوئیت منزلیهاروتوهمدان جمع کنید تا بازاراجاره بها توهمدان به آرامش برسه
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
با یه بازرسی بازار مسکن رو آروم کردید؟! افرین افرین... شما بازار رو اروم نکردین. اینقدر قیمتها نجومیه کسی توان خرید نداره. خودبه خود بازار اروم شده
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
آرامش بخاطر رسیدن قیمتها به سقف و اوج قیمت هست که توان خرید و اجاره را از قشر متوسط و پایین گرفته .
عباس
۱۲:۱۱ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
کجا سروسامون گرفته خونه ای که پارسال صدوپنجاه با سه میلیون بود دیروز به منگفت صدوپنجاه با هفت یا سیصد باچهار اخه این سروسامون بهاجاره هست
سعید
۱۲:۰۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
به ثبات رسید مردم نمیتونن اجاره های نجومی رو پرداخت کنن چیش به ثبات رسیده یعنی . ..

.....
حمید
۱۷:۴۷ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
معلومه وقتی همه چیز قفل کردند نه وامی نه درآمدی و معاملات ملک را متوقف کردند اینه بهش میگن آرامش.
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
این خبرها فقط جنبه تبلیغاتی دارد ودر عمل هیچ
زمان اجاره‌ای ونقل انتقال تمام شده .معلوم مستجر کم است ولی قیمت‌ها روز به روز افزایشی است.
تا موقعی که قیمت ارز ساماندهی نشود قیمت هیچ بازاری به آرامش نمی رسد.
ما ایرانی ها توانایی خرید اقلام اساسی و مایحتاج زندگی را با دلار ۵۰ هزارتومان نداریم باید درخصوص تقویت پول ملی اساسی کارشود.
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
اقلام اساسی مسکن مثل سیمان؛آهن؛مس و .... توسط کارخانه های دولتی تولید میشوند و در سالیان گذشته قیمت این اقلام گران شده بعد دولت چطور انتظار دارد ساخت ساز رونق گرفته و اجاره بها پائین باشد؟؟
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
مگر تاکسی که هر روز بنزیح و قطعه و تعمیر بخواد ؟ خونه ای که چندین سال پیش ساخته شده چه ربطی به گران شدن مصالح داره ؟
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
مشکل اجاره بها هست که حتی توی شهرای کوچک اندازه کلانشهر ها شده
عراقی
۰۹:۳۷ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
اول فصل اجاره گذشت -دوم از شدت گرانی مستاجر به حومه تهران روی آورد،همیییییین.
لطف کنید با اهلش و مجرب ها در این بخش مشورت کنید و خبر تهیه کنید.الباقی فقط بلدند طرحهای من در آوردی بدند و فیلم و عکس تهیه کنند . . .
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
خدا خیرتان بدهد
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
چی رو خدا خیرشون بده؟چی تغییر کرده ها؟بفرما ببینم ما هم بدونیم
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
یعنی علی برکت الله
ناشناس
۰۷:۵۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
واقعا جای تاسف داره ، قیمت اجاره به یکباره در خرداد منفجر شده و آلان بعلت پایان جابجایی ها و نبود مستاجر قیمتها ثابت مانده....
وحید
۱۷:۵۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
همین الان هم زیاد ثابت نیست و قیمت ها فضایی هستن