سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دهن‌کجی فرانسه به آزادی بیان

یک گروه فرانسوی تنها به بهانه‌ ضد صهیونیستی بودن، منحل خواهد شد.

وزیر کشور فرانسه اظهارات مطرح شده در تجمع جنبش کاتولیک را محکوم کرد و از آغار روند انحلال آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، ژرار دارمنن، وزیر کشور فرانسه اظهارات یکی از مهمانان حاضر در تجمع تابستانی «سیویتاس» را «ضد صهیونیستی» توصیف کرد و گفت روند انحلال این جنبش کاتولیک بنیادگرا آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، دارمنن در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (نام جدید توئیتر) نوشت: «این اظهارات شنیع را به شدت محکوم می‌کنم و مراتب را به دادستان کل ارجاع می‌دهم».

به گفته یک منبع آگاه، ماه هاست که دستگاه‌های مرتبط با وزارت کشور توجه خود را به موسسه سیویتاس معطوف کرده اند و سرگرم جمع آوری اطلاعات در مورد اقدامات جنجالی آن هستند. چندین مورد شکایت علیه سیویتاس به ثبت رسیده است.

اظهارات مورد بحث با انتشار ویدئویی کوتاه در شبکه «ایکس» فاش شد. تصویر مربوط به یکی از جلسات تابستانی سیویلاس با عنوان «کشور واقعی» است که روز‌های ۲۹ تا ۳۱ ژوئیه برگزار شد و در آن، یک مقاله نویس، به نام پیر هیلارد، اظهار می‌کند: «اعطای تابعیت به یهودیان در سال ۱۷۹۱، آغازگر مهاجرت بوده است».

این نویسنده که افکارش به جنبش بنیادگرای سیویتاس نزدیک است، در ادامه گفت: «پیش از (آغاز انقلاب فرانسه در سال) ۱۷۸۹، یک یهودی، یک مسلمان یا یک بودایی نمی‌توانست فرانسوی شود. چرا؟ زیرا این بدعت گذاری بود». وی گفت «شاید بهتر باشد به دوران پیش از ۱۷۸۹ بازگشت».

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
اگه تنها هدف این گروه تتفر آفریدنه انسانیت میگه که باید منحل بشه
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
الان یعنی تو‌ایران ازادی بیان داریم؟
محمودزاده
۱۲:۰۰ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
چرا نداریم پسر عمه بنده از آن کمونیست های بود که رفت شوروی منتها عقل داشت رفت دانمارک آنجا تحصیل کزد چند سال پیش برای شرکتی که برای آن در دانمارک کار می کرد برای انجام کاری آمده بوده ایران او همه دنیا را گشته بود و اینک ملت ایران در اتوبوس تاکسی و در کوچه و خیابان سر هر موضوعی سیاسی ابراز نظر می کنند را در جهان بی نظیر توصیف می کرد شما فقط جلو بینی تان را می بینید
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
خدا لعنت کنه فرانسه رو که پای بدبختی رو به ایران باز کرد!!!!!!!!
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
لطفا یه کم بیشتر توضیح بده