سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۲۲۰ هزار نفر زیرپوشش اداره بهزیستی مشهد قرار دارند

رئیس اداره بهزیستی مشهد گفت: بیش از ۲۲۰ هزار نفر تحت پوشش اداره بهزیستی مشهد هستند و این افراد در حوزه‌های مختلف از خدمات و حمایت‌های این مجموعه بهره‌مند می شوند.

جواد بهنام  امروز در نشستی با خبرنگاران ضمن عرض تبریک فرارسیدن ۱۷ مرداد، روز خبرنگار و گرامیداشت نام و یاد شهید محمود صارمی و دیگر شهدای عرصه خبر و رسانه، اظهارداشت: در خانواده بزرگ اداره بهزیستی مشهد بیش از ۲۲۰ هزار نفر زیرپوشش این مجموعه هستند و این افراد در حوزه‌های مختلف از خدمات و حمایت‌های بهزیستی بهره‌مند هستند.

وی تصریح کرد: ما مطمئنم تمامی خبرنگارانی که به بیان اقدامات اداره بهزیستی مشهد و نکات ضعف و قوت این مجموعه می‌پردازند در جهت رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت تلاش می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی مشهد با بیان اینکه خدماتی که در این مجموعه ارائه می‌گردد در سایر شهر‌ها کمتر مشاهده شده است، خاطرنشان کرد: ما خدمات متعددی به گروه‌های هدف بهزیستی از جمله کودکان کار و خیابان ارائه می‌دهیم و در این حوزه ۲ مرکز با ظرفیت ۳۰ نفر داریم که یکی از آن‌ها فعال بوده و دیگری به دلیل نبود امکانات غیرفعال است.

بهنام اضافه کرد: ما باید بیش ۹۰۰ کودک کار و خیابان را پوشش دهیم که بیش از ۷۰ درصد آن‌ها اتباع هستند و در این حوزه سایر مجموعه‌ها از جمله حوزه اتباع استانداری که مسئولیت مستقیم دارند اقدامی نکرده‌اند.

وی بیان کرد: ما همچنین برای جمع‌آوری ۶ هزار معتاد متجاهر اقدام می‌کنیم و در این خصوص ۱۷ مرکز در مشهد فعال است؛ البته باید بگوییم که متاسفانه بخش زیادی از اعتبارات آن تخصیص نیافته و مراکز نگهداری و ماده ۱۶ با مشکلات زیادی مواجه هستند و مجموع بدهی‌های از سال گذشته تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان است.

رئیس اداره بهزیستی مشهد با ذکر این نکته دستگاه‌هایی که باید در برنامه‌های مشارکتی همکاری نمایند تاکنون هیچگونه اقدامی صورت نداده‌اند، تاکید کرد: ما در موضوعات اعتیاد و کودکان کار که مسئولیت قانونی نداریم، اما احساس وظیفه کردیم و ورود پیدا کردیم و انتطار داریم که متولیان امر هم حضوری پررنگ در حوزه‌های که مستقیم به خودشان مربوط است داشته باشند.

بهنام با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد معلولان مراجعان جدید هستند، تصریح کرد: عمده دلیل مراجعه این افراد به بهزیستی مسائل و مشکلات اقتصادی بوده و در سال‌های قبل با وجود داشتن معلولیت به دلیل وضعیت اقتصادی مطلوب مراجعه‌ای نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: ما برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به گروه‌های هدف تحت پوشش اداره بهزیستی مشهد نیازمند مشارکت خیران نیک‌اندیش هستیم و تمامی کسانی که در کار‌های خیر و خداپسندانه مشارکت دارند می‌خواهیم که یاری‌رسان افراد تحت پوشش بهزیستی هم باشند.

رئیس اداره بهزیستی مشهد افزود: ما همچنین در حوزه مشارکت‌های مردمی هم فعالیت داریم و از تمامی مردم عزیزمان می‌خواهیم که متناسب با توانی که دارند در جهت خدمت‌رسانی به گروه‌های هدف اداره بهزیستی مشهد یاری‌رسان این مجموعه باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.