سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۸۰ درصد طرح الگوی کشت در مزارع استان کرمانشاه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از اجرای ۸۰ درصد طرح الگوی کشت در مزارع استان خبر داد.

فرهاد شریفی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : بر اساس یک و هفت دهم میلیارد متر مکعب آب قابل دسترس در بخش کشاورزی، الگوی کشت برای استان کرمانشاه برنامه‌ریزی شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: در دستور الگوی کشت ابلاغی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تلاش شده از سطوح محصولات آب‌بر استان کاسته شود و در این راستا قریب به ۱۴ هزار هکتار کاهش انواع محصولات سطح زیرکشت وجود داشته است.

وی گفت: در کشت چغندرقند نسبت به سال زراعی ماقبل حدود ۵ هزار هکتار، ذرت دانه‌ای ۴ هزار هکتار، ذرت سیلویی حدود ۲ هزار و پانصد هکتار و در محصولات جالیزی نزدیک به ۱۵۰۰ هکتار کاهش سطح زیر کشت داشته‌ایم.

شریفی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از سطوح ابلاغی طرح الگوی کشت در استان اجرایی شده، تصریح کرد: افزایش بهره‌وری، تناوب زراعی در محصولات و تناسب در عرضه و تقاضا از اهداف اجرای الگوی کشت است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تولید و عملکرد استان کرمانشاه به بیش از ۳ و نیم میلیون تن ابلاغی در طرح الگوی کشت برسد.

شریفی با بیان اینکه در این طرح الزامات، تنبیهات و تشویقاتی برای کشاورزان در نظر گرفته نشده، گفت: در سال زراعی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ دولت بسته‌های تشویقی در نهاده‌های یارانه‌دار در نظر گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاوورزی استان کرمانشاه گفت: الگوی کشت در استان در سطح ۱۹۳ هزار هکتار از مزارع آبی و ۶۴۴ هکتار مزارع دیم پیش‌بینی شده است.

وی یادآوری کرد: برنامه‌ریزی برای بخش کشاورزی باید به‌گونه‌ای باشد که نه‌تن‌ها بیلان آبی استان دچار آسیب نشود بلکه خاک و حاصلخیزی آن حفظ شود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.