سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه خراسان رضوی در بودجه آب ۲۸ است

مدیر تحقیقات، برنامه‌ریزی و بررسی‌های اقتصادی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت:خراسان رضوی از اعتبارات آب کشور رتبه ۲۸ را دارد.

حمید میرقاسمی مدیر تحقیقات، برنامه‌ریزی و بررسی‌های اقتصادی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ضمن اشاره به جایگاه استان از لحاظ جمعیتی گفت: دومین استان کشور از نظر جمعیت و چهارمین استان از نظر مساحت هستیم؛ اما با وجود این، سهم خراسان رضوی از اعتبارات کشور رتبه ۲۸ را دارد؛ یعنی هم سرانه آب کمی داریم و هم رتبه ما متناسب با شرایط نیست.

او افزود: متوسط سرانه اعتبار آب برای هر نفر در کشور۳۵۰ هزار تومان در سال است که این عدد برای هر نفر در خراسان رضوی ۷۸ هزار تومان تعریف شده و در استان‌هایی مانند ایلام، اردبیل و کردستان این عدد به بیشتر از یک میلیون تومان در سال هم می‌رسد.

مدیر تحقیقات، برنامه‌ریزی و بررسی‌های اقتصادی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: اگر هزار تومان در کل کشور هزینه کرده‌اند، ۸/۱ درصد را به خراسان رضوی داده‌اند. در صورتی که ۸ درصد جمعیت کشور و ۷ درصد مساحت کشور را داریم که سهم زائران هم در آن دیده نشده و اگر جمعیت ۲۰ میلیونی زائر را در نظر بگیریم، به خاطر مصرف آب باید به استان ۲ درصد اعتبار اضافه تعلق بگیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.