سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوکراین: طرح صلح ما در نشست جده مورد حمایت قرار گرفت

یکی از مقامات اوکراینی شرکت کننده در نشست جده از ارائه طرح صلح ۱۰ ماده‌ای در این نشست و حمایت کشورها از آن خبر داد.

یک عضو هیأت اوکراینی گفت: طرح صلحی که در نشست جده ارائه دادیم از سوی تعدادی از کشور‌ها مورد حمایت قرار گرفت. طرح صلح ١٠ ماده‌ای ارائه شده در جده بیش از میزان حمایت‌ها در کپنهاگ مورد حمایت واقع شد.

نشست جده که با مشارکت مشاوران امنیت ملی و نمایندگان تعدادی از کشور‌های درباره بحران اوکراین برگزار شد، دیروز دور اول گفتگو‌ها را به پایان برد. امروز یکشنبه هم قرار است مذاکرات دو جانبه تکمیلی بین هیأت‌های سیاسی حاضر در عربستان انجام شود.

یک کارشناس سعودی، نشست جده را درباره جنگ در اوکراین، نشستی مشورتی و برای مقدمه چینی برای نشست آینده توصیف کرد.

به گزارش الجزیره، عبدالعزیز بن صقر رئیس مرکز مطالعات خلیج (فارس) در جده درباره این نشست گفت: نشست اصلی پایان یافت و بیانیه رسمی نیز صادر نخواهد شد، زیرا این نشست تقریبا نشست مشورتی بین همه طرف‌ها و در ادامه نشست سابق کپنهاک برگزار شد.

او گفت: وجه تمایز نشست کنونی با نشست قبلی در کپنهاگ حضور چین در این نشست بود. این نشست در واقع به دنبال ارائه یک پیشنهاد و بررسی پیشنهاد‌ها و طرح‌هایی بود که در این باره ارائه شده است.

بن صقر افزود: کشور‌های حوزه خلیج (فارس) و حتی چین در سازمان ملل متحد به قطعنامه محکومیت این حمله رای مثبت دادند. این نشست مبتنی بر خواسته‌های اوکراین درباره درخواست خسارت، محکوم کردن و محاکمه است.

او گفت: شرکت کنندگان در این نشست از دیدگاه‌های دیگر کشور‌ها مطلع شدند و این دیدگاه‌ها را به پایتخت‌های خود منتقل می‌کنند. حضور چین، آمریکا، کشور‌های عضو بریکس و کشور‌های اروپایی در این نشست حائز اهمیت است. 

نشست‌های فنی امروز برگزار خواهد شد. هدف اصلی این نشست مقدمه چینی برای برگزاری نشست مهمی در آینده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمودزاده
۲۰:۳۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
اگر محمد بن سلمان بتواند گامی مهم در این زمینه بردارد یک دهن کجی آشکار به استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا جنایتکار خواهد بود که خود را بی رقیب در نظام بین الملل می دانست برای بن سلمان آرزوی موفقیت میکنم