سید مؤید محسن نژاد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی فارس اظهار کرد: ارائه خدمات مطلوب و رضایتبخش به مسافران و گردشگران متقاضی استفاده از تورهای گردشگری از مهمترین وظایف دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری است که با اعمال نظارت بر فعالیت آنها سعی داریم ضمن رعایت حق و حقوق مسافران از بروز هرگونه تخلف نیز پیشگیری شود.
او، فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری را بهعنوان چرخهای محرک صنعت گردشگری بسیار مهم و حساس ارزیابی کرد و گفت: دفاتر خدمات مسافرتی حلقههای ارتباطی بین سایر بخشهای گردشگری اعم از اقامتی، حمل و نقل و راهنمایان گردشگری هستند، بنابراین نحوه کارکرد آنها بر کیفیت گردشگری بسیار اثربخش است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی فارس افزود: در صورتی که مسافران و گردشگران از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری که دارای مجوز بند ب از این اداره کل هستند نارضایتی یا شکایتی داشته باشند، کمیسونهای رسیدگی به شکایات تشکیل و با حضور کارشناسان بخش دولتی و انجمن صنفی دفاتر مسافرتی به شکایات رسیدگی میشود.
او ادامه داد: بسیاری از شهروندان و گردشگران بدون توجه به مجوز دار بودن اشخاصی که در فضاهای مجازی اقدام به تبلیغ و فروش تور میکنند از آنها بستههای سفر خریداری میکنند
عموماً نیز از خدمات آنها ابراز نارضایتی و شکایت دارند که رسیدگی به شکایات آنها از طریق کمیسیونهای رسیدیگی به شکایات این اداره کل امکان پذیر نیست و برای رسیدن به حق و حقوق قانونی خود باید از طریق مراجع قضایی شکایات کنند.
او از عموم شهروندان و متقاضیان سفرها و تورهای گردشگری خواست تنها با مراجعه به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای پروانه بهرهبرداری از این اداره کل در استان نسبت به خرید تورهای گردشگری اقدام و به تبلیغات تورها در فضاهای مجازی توجه نکنند.
محسن نژاد گفت: تعداد ۳۴۶ دفتر خدمات مسافرتی از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان فارس پروانه بهره دریافت داشتهاند که فهرست مشخصات آنها درسایت اداره کل به نشانی farschto.ir درج شده است.