سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هپاتیت یکی از بیماری‌های شایع کبد

فوق تخصص گوارش و کبد عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هپاتیت A,E شایع‌ترین شکل هپاتیت ویروسی در جهان است.

دکتر حامد طاهری فوق تخصص گوارش و کبد  عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه هپاتیت یکی از بیماری‌های شایع کبد است که منجر به التهاب و آسیب به این عضو می‌گردد گفت: هپاتیت انواع مختلفی دارد که شایع‌ترین انواع آن A,E B,C,D است.

وی گفت: انتقال هپاتیت گروه A,E به صورت دهانی و مدفوعی و از طریق آب آلوده منتقل می‌شود، و انتقال هپاتیت‌های گروه‌های B,C,D نیز بیشتر از طریق خون و استفاده از وسائل آلوده به ویروس، روابط جنسی پرخطر صورت می‌گیرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین آسیب‌های کبدی، هپاتیت اتوایمیون یا خود ایمنی است که در این بیماری سیستم ایمنی بدن به جای حمله به ویروس‌ها و باکتری‌ها کبد را هدف قرار داده و ممکن است باعث آسیب و التهاب شدید آن شود این بیماری در زنان بیشتر از مردان شایع است.

فوق تخصص گوارش وکبد گفت: امروزه با توجه به پیشرفت آزمایشات کبدی و شناسایی ویروس‌ها مشکلات تشخیصی، درمانی بسیار کمرنگ شده است تا آنجا که متخصصان با توجه به علائم و دریافت شرح حال بیمار می‌توانند این بیماری را تشخیص و با آزمایشات تکمیلی و نمونه برداری کبدی بیوپسی اقدام به کنترل و درمان کنند.

 طاهری تصریح کرد: با توجه به اینکه بیماری‌های کبد در اکثر مواقع با دارو قابل کنترل و درمان است به داروی کورتون به عنوان مهمترین درمان دارویی بیماری هپاتیت خود ایمنی اشاره کرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.