سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوشش بیمه‌ای بیش از ۶۲ درصدی مردم استان کرمانشاه

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از پوشش بیمه‌ای بیش از ۶۲ درصدی مردم استان کرمانشاه خبر داد.

رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در چهارمین جلسه کمیته‌ای قرارگاه جوانی جمعیت، گفت : بیش از ۶۲ درصد از مردم استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه سلامت هستند و خدمات درمانی تشخیصی و خدمات پاراکلینیکی دریافت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: بیماران صعب‌العلاج از سال گذشته تحت پوشش خدمات خاص بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و بسته‌های خدمتی برای این افراد طراحی، تهیه و ابلاغ شده که در چهارچوب قوانین و مقررات هزینه‌های درمانی این عزیزان به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته به‌طوری که در مراکز دولتی تعرفه آن‌ها صددرصد رایگان خواهد بود.

وی با بیان اینکه حمایت از تعداد بیماری‌های صعب‌العلاج از پنج مورد به ۱۰۷ بیماری افزایش پیدا کرده، خاطرنشان کرد: حدود ۹۰ درصد از بیمه‌شدگان بیمه همگانی در استان کرمانشاه به‌صورت رایگان بیمه شده‌اند.

تحویلیان ادامه داد: دهک‌های یک تا پنج می‌توانند به‌صورت رایگان بیمه شوند و دهک‌های شش تا ۱۰ نیز می‌توانند با تخفیف‌های خاصی تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۲۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب‌العلاج را نشان‌دار کرده‌ایم که از این تعداد سه هزار و ۳۰۰ پرونده تشکیل شده که طبق مقررات و ضوابط به آن‌ها هزینه‌ها یا خسارات پرداخت خواهد شد.

این مسئول افزود: مبلغ ۱۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان هزینه درمانی در حال پرداخت یا پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از ۱۵ مرداد هزینه‌های مربوط به بیمه بیماران صعب‌العلاج تحت پوشش تأمین اجتماعی پرداخت خواهد شد و از این تاریخ نیازی به مراجعه حضوری آن‌ها نیست بلکه تقاضا‌ها و نسخ و دارو‌های این عزیزان در مراکز درمانی سهم بیمار به‌صورت جداگانه در حساب بستانکاری بیمه سلامت کادرسازی خواهد شد.

تحویلیان گفت: نسخه بیماران حتما باید الکترونیکی باشد و با نسخه کاغذی عملا هیچ مبلغی قابل پرداخت نخواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت خاطرنشان کرد: تنها بیمارستان معتضدی به زوج‌های نابارور خدمات بیمه‌ای رایگان ارائه می‌دهد و تعداد دو هزار و ۱۶۰ زوج نابارور نشان‌دار شده‌اند.

وی گفت: شهروندان هر گونه ابهام یا سوالی در خصوص خدمات بیمه سلامت دارند، می‌توانند از طریق شماره ۱۶۶۶ در میان بگذارند که به‌صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است.

تحویلیان ادامه داد: بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی با شماره ۱۴۲۰ و بیمه‌شدگان نیرو‌های مسلح با شماره ۹۶۲۱ می‌توانند سوالات و انتقادات خود را مطرح کنند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.