سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زوار اربعین، آخرین وضعیت راه‌ها را از سامانه ۱۴۱ دریافت کنند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: زوار اربعین حسینی برای کسب اطلاعات از آخرین وضعیت راهها می توانند از طریق سامانه های مختلف ۱۴۱ شامل ، اطلاعات کامل از مسیر مورد نظر را کسب کنند.

فرزاد حسنی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان با اشاره به انتخاب مرز باشماق مریوان برای تررد زائران اربعین برای دو سال متوالی، اظهار داشت: با توجه به اهمیت محورهای مواصلاتی ‌استان در ایام سفرهای اربعین حسینی ، افزایش ایمنی جاده‌ها از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه فراهم ساختن مسیری ایمن ، برای تردد زائران از مهم‌ترین اولویت های حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان می باشد، افزود: جهت افزایش ایمنی محورهای مواصلاتی استان ، اقداماتی همچون آشکارسازی، ایمن سازی نقاط پرتگاهی و رفع نقاط پرحادثه، ارتقای روشنایی، نصب انواع تابلو و علائم ایمنی، نصب و تعمیر حفاظ های ایمنی شامل گاردریل، هندریل و نیوجرسی و ایمن سازی تقاطع های همسطح و خط کشی محورها در حال اجرا است.

 حسنی از بازدید و نظارت مستمر از مجتمع های خدماتی رفاهی خبر داد و گفت: مجتمع‌های خدماتی رفاهی از نظر وضعیت بهداشتی، نظافت محوطه و مناسب سازی فضاهای داخلی بویژه نمازخانه‌ها و سرویس های بهداشتی مورد بازدید و بازرسی قرار می‌گیرند و در صورت مشاهده هرگونه مشکل به آنها اخطار کتبی داده می شود.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان یکی از مهم‌ترین اقدامات پیش بینی شده برای ایمنی تردد زائران اربعین حسینی را اجرای طرح «پویش همراهان سفر ایمن» دانست و افزود: با توجه به تجربه موفق اجرای این طرح در ایام نوروز و کاهش تصادفات رانندگی، پویش همراهان سفر ایمن در ایام اربعین با ارائه محتوای ویژه برای میزبانی از زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اجرا خواهد شد.

 حسنی در پایان خاطرنشان کرد : زوار اربعین حسینی برای کسب اطلاعات از آخرین وضعیت راهها می توانند از طریق سامانه های مختلف ۱۴۱ شامل اپلیکیشن ۱۴۱، سایت مرکز مدیریت راه‌ها، شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ و تلفن پاسخگوی شبانه روزی ۱۴۱ اطلاعات کامل از مسیر مورد نظر را کسب کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.