سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهیابی هفت اثر هنری به مرحله کشوری جایزه فیروزه

هفت اثر هنری از چهارمحال و بختیاری به مرحله نیمه‌نهایی رویداد ملی جایزه فیروزه راه یافت.

رییس گروه فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: با پایان داوری آثار رسیده به هشتمین دوره جایزه فرهنگی فیروزه، هفت اثر تولیدی از هنرمندان استان موفق به راه‌یابی به مرحله نیمه‌نهایی این رویداد ملی شدند.

مهدی طهماسبی روز چهارشنبه افزود: بر اساس اعلام دبیرخانه جایزه فرهنگی فیروزه، آثار هنرمندان استان از میان یک هزار و ۷۳۰ اثر رسیده به این جشنواره، داوری و انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه آثار هنرمندان چهارمحال و بختیاری شامل دیوارکوب سنگ و رنگ، عروسک دست‌ساز پارچه‌ای، دیوارکوب سفالی سفر، دیوارکوب سفالی ماهی، میناکاری، عروسک چوبی و عروسک‌های سه‌بعدی است، تصریح کرد: این آثار در مرحله نیمه‌نهایی با ۳۶۰ اثر راه‌یافته به این مرحله رقابت خواهند کرد.

دبیر استانی جشنواره کالا‌های فرهنگی فیروزه یادآور شد: هشتمین دوره این جایزه ملی با سه رویکرد ایده‌های استارت‌آپی، کسب‌وکار‌های نوپا و کسب‌وکار‌های تجاری شده و فعال در ۲ مرحله استانی و ملی برنامه‌ریزی و در حال برگزاری است.

وی اظهار داشت: در مرحله استانی آثار به‌صورت مجازی در سامانه مربوط به جشنواره، ثبت و بارگذاری شد و در مرحله نیمه‌نهایی، آثار راه‌یافته به‌صورت فیزیکی در تهران، بررسی و داوری می‌شود.

طهماسبی با اشاره اینکه بر اساس اعلام دبیرخانه، نمایشگاه آثار و آیین پایانی هشتمین دوره جایزه فیروزه، مرداد امسال برگزار و برترین‌ها معرفی می‌شوند، گفت: رونق بازار مصرف کالا‌های فرهنگی داخل کشور، معرفی فعالان صنایع فرهنگی به جامعه و نهاد‌های خصوصی، پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استان‌ها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین‌المللی و ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده‌ها با افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی و اسلامی، اهدافی است که در جایزه فرهنگی فیروزه دنبال می‌شود.

به گفته وی؛ این رویداد که با هدف حمایت از کالا‌ها و محصولات فرهنگی با الگوی ایرانی و اسلامی در سه محور و چهار قالب برگزار می‌شود؛ حوزه‌هایی، چون ایده‌های استارتاپی، کسب‌وکار‌های نوپا و کسب‌وکار‌های تجاری شده را در قالب‌های اسباب بازی، عروسک، نوشت افزار و هدایای فرهنگی هدف قرار داده است.

اهداف دیگری که این رویداد دنبال می‌کند شامل «ترویج تولید و مصرف کالا‌ها و محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایرانی»، «تشویق تولیدکنندگان به تولید کالا‌های فرهنگی با اولویت‌ها و نیاز‌های کشور»، «ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع فرهنگی»، «زمینه‌سازی به منظور هم‌افزایی شرکت‌های فعال در حوزه صنایع فرهنگی»، «رونق بازار مصرف کالا‌های فرهنگی داخل کشور» اشاره کرد.

«معرفی فعالان صنایع فرهنگی به جامعه و نهاد‌های خصوصی»، «پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استان‌ها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین المللی» و «ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده‌ها با افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی و اسلامی» از دیگر اهداف این رویداد است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.