سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از دستگیری عامل تهدید دختر جوان تا مردی که زن خود را خفه کرد

مهم‌ترین حوادث سوم مردادماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز سه‌شنبه ۳ مردادماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف وانت مزدا حامل ۱۹۹ کیلو تریاک در محور فرعی لایزنگان

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۹۹ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک دستگاه وانت مزدا در شهرستان "داراب" خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان، شب گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر داراب حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور فرعی "لایزنگان" به یک دستگاه وانت مزدا مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او گفت: راننده بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به کوهستانی بودن منطقه، راننده وانت مزدا را رها و متواری شد، گفت: در بازرسی از آن خودرو ۱۹۹ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه پس از چند ساعت مالک خودرو شناسایی و دستگیر شد، تصریح کرد: اقدامات سوداگران مرگ در این استان از چشمان تیزبین پلیس دور نخواهد ماند.

مرد سنگدل زن خود را خفه کرد

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه گفت: مرد سنگدل که زن خود را به قتل رسانه بود دستگیر و روانه دادسرا شد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره قتل در بیست و ششم تیرماه سال جاری در یکی از محله‌های شهرستان خرامه، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مرد ۴۵ ساله سنگدل به دلیل اختلافات خانوادگی همسر ۳۵ ساله خود را به قتل (از طریق خفه کردن) رسانده و به سمت شهرستان استهبان از توابع استان فارس متواری شده است.

فرمانده انتظامی خرامه ادامه داد: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی و اخذ نیابت قضائی و همچنین همکاری با پلیس استهبان، موفق شدند قاتل را در خیابان شناسایی و وی را دستگیر کنند.

سرهنگ کریمی با اشاره به اینکه قاتل در بازجویی اولیه به جرم خود مبنی بر قتل به علت اختلاف خانوادگی اقرار کرد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد. 

 عامل تهدید دختر جوان در شبکه اجتماعی اینستاگرام دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی جوانی که با ارسال پیام‌های تهدید آمیز و غیراخلاقی در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام برای دختر شاکی ایجاد مزاحمت می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ امیرحسین سلیمانی گفت: مردی ۵۲ ساله با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و مدعی شده بود فردی ناشناس با انتشار مطالب کذب و تهدید آمیز در شبکه اجتماعی اینستاگرام قصد بدنام کردن وی و خانواده‌اش را دارد، رسیدگى به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او گفت: پرونده اولیه با هماهنگی مرجع قضائی تشکیل و با جمع‌آوری مدارک و مستندات مربوطه، کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی متهم را شناسایی و آن را دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه متهم خواستگار سابق دختر شاکی بوده و پس از شنیدن جواب رد از سوی خانواده دختر دست به چنین کاردی زده بود، گفت: متهم پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به جرم خود اعتراف و دلیل اقدام خود را انتقام عنوان کرد.

سرهنگ سلیمانی گفت: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد؛ لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

او گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

کشف موتورسیکلت سرقتی در داراب

جانشین فرمانده انتظامی داراب از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عبدالکریم ساسانی با اعلام جزئیات این خبر بیان کرد: در راستای طرح پیشگیری از سرقت در سطح شهرستان، عوامل گشت پاسگاه انتظامی رستاق حین گشت زنی به یک دستگاه موتورسیکلت که جلو یک تعمیرگاه پارک بود مشکوک شدند.

او با اشاره به اینکه طی استعلامات انجام شده مشخص شد این موتورسیکلت مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد، افزود: ماموران پس از یکسری اقدامات فنی و پلیسی سارق را شناسایی و آن را دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه موتورسیکلت به پارکینگ دلالت و سارق پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سرقت موتورسیکلت در داراب و کشف در زرین دشت 

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد در تشریح این خبر گفت: برابر اخبار واصله مبنی بر نگهداری موتورسیکلت سرقتی در منزل شخصی به هویت معلوم، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی زرین‌دشت قرار گرفت.

او افزود: ماموران ضمن هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی را کشف و متهم نیز دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی "زرین‌دشت" با بیان اینکه در استعلام اولیه مشخص شد موتورسیکلت سابقه سرقت از شهرستان داراب دارد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف ۸ دستگاه ماینر قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۸ دستگاه رمز ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در یک مغازه در سطح حوزه استحفاظی، بررسی موضوع در دستور کار ماموران یگان امداد قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان ۸ دستگاه ماینر رمز ارز دیجیتال قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ماینر‎های قاچاق کشف شده را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف ۲۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ قربانعلی روستا در تشریح این خبر بیان کرد: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، مقابله با خرده فروشان مواد مخدر، سارقان و ...، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح ۱۲ نفر از خرده فروشان، ۱۱ نفر از سارقان و مجرمان سابقه‌دار دستگیر و ۲۵ فقره انواع سرقت کشف شد، گفت: کشف یک کیلو و ۵۰۰ گرم انواع مواد مخدر و توقیف ۸۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف از دیگر نتایج این طرح بود. 

فرمانده انتظامی قیروکارزین از معرفی متهمان دستگیر شده به مراجع قضایی خبر داد و از شهروندان خواست: برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان و مقابله با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

سرقت موتورسیکلت در خرامه و کشف در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ سید محمد یوسفی در تشریح این خبر بیان داشت: برابر اخبار واصله مبنی بر نگهداری موتورسیکلت سرقتی در منزل شخصی به هویت معلوم، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران ضمن هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی را کشف که پس از استعلام اولیه مشخص شد موتور سیکلت در شهرستان خرامه به سرقت رفته که بلافاصله متهم نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و موتورسیکلت نیز به پارکینگ منتقل شد، از شهروندان خواست: هشدار‌های انتظامی راجدی گرفته و از روشن گذاشتن وسایل نقلیه به خصوص موتورسیکلت در معابر عمومی جدا خودداری کنند.

پلمب ۱۳ واحد صنفی متخلف در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از پلمب ۱۳ واحد صنفی متخلف به دلیل نداشتن پروانه کسب، گران فروشی و عدم رعایت مقررات در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب و گرانفروشی، طرح نظارت بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس در کازرون اجرا شد.

او افزود: در این راستا از ۲۵ واحد صنفی بازدید و ۱۳ واحد متخلف به علت نداشتن پروانه کسب، گران فروشی و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمب و برای ۶ واحد دیگر اخطاریه و ۶ واحد هم به علت رعایت قانون و مقررات مورد تشویق قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی کازرون ضمن تاکید بر ادامه طرح‌های نظارت بر اماکن و صنوف مختلف و قدردانی از همکاری خوب شهروندان با پلیس، از مردم خواست در صورت مشاهده و یا برخورد با تخلفات صنفی موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارقان باغات و کشف بادام مسروقه در قادرآباد

فرمانده انتظامی خرمبید از دستگیری ۴ سارق و کشف بادام مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی گفت: در پی تشدید اقدامات پیشگیرانه، اجرایی کردن راهکار‌های قرارگاه مبارزه با سرقت و همچنین کنترل مجرمان، طرح مبارزه با سرقت در این شهرستان به مرحله اجرا در آمد.

او افزود: در نتیجه اجرای این طرح و وقوع چند فقره سرقت از باغات، ماموران انتظامی با انجام اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی، حین گشت‌زنی هدفمند موفق شدند ۴ سارق سابقه‌دار را دستگیر و در بازجویی به سرقت بادام و فروش به یک مالخر اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی خرمبید با بیان اینکه مالخر نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۴۰۰ کیلوگرم بادام مسروقه کشف شد، گفت: سارقان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کشف پارچه قاچاق در فسا

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از توقیف یک دستگاه وانت بار و کشف ۲۷ طاقه پارچه قاچاق خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۲ معلم حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۲۷ طاقه پارچه خارجی قاچاق و فاقد مدارک گمرکی کشف شده است.

سرهنگ قسام با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۴ میلیارد ریال برآورد شده است، نصریح کرد: پارچه‌های قاچاق توقیف و با پرونده متشکله جهت رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی تحویل شد.

پلمب ۲۰ واحد صنفی در طرح عفاف و حجاب 

فرمانده انتظامی ممسنی از پلمپ ۲۰ واحد صنفی در اجرای طرح عفاف و حجاب خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: در راستای پاسخ به دغدغه و مطالبات مردمی و برخورد با کشف حجاب و بدپوششی که این روز‌ها موجب نگرانی مردم شده بود، طرح عفاف و حجاب در شهرستان ممسنی اجرا شد و ۲۰ واحد صنفی متخلف در سطح شهرستان پلمب شد.

او با تأکید بر اینکه عملکرد پلیس در طول این مدت نشان داده که در راستای مأموریت خود قاطع بوده و هیچ تعارف و مماشات با هنجارشکنان ندارد، گفت: رعایت عفاف و حجاب از جمله مطالبات آحاد مردم بوده و پلیس برابر وظیفه قانونی خود با جدیت در این راستا ورود کرده است.

فرمانده انتظامی ممسنی داشتن اراده را مهمترین رکن در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب عنوان کرد و گفت: برای احیای عفاف و حجاب، اراده همگانی و اجماع عمومی نیاز ضروری جامعه است و در اجرای طرح عفاف و حجاب؛ مردم اصلی‌ترین پشتیبان فراجا هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.