سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری ۵۰ برنامه به مناسبت هفته گرامیداشت نماز جمعه در بابلسر

به مناسبت هفته گرامیداشت نماز جمعه، ۵۰ برنامه متنوع فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در بابلسر اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام قلی‌پور امام جمعه بابلسر در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: به مناسبت پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور  پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ۵۰ برنامه متنوع فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در این شهر برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه عنوان امسال گرامیداشت هفته نمازجمعه در بابلسر نماز جمعه عاشورایی و شعار آن همیشه مردمی و انقلابی است، افزود: نمازجمعه روز پنجم مردادماه که مقارن با روز عاشوراست در محوطه آستانه مبارکه امامزاده ابراهیم (ع) اقامه می‌شود تا مردم عزادار و هیات‌های عزاداری بتوانند در آن شرکت کنند.

امام جمعه بابلسر در ادامه گفت: برای پنجمین سال پیاپی مراسم عزاداری روز عاشورا بابلسر از شبکه استانی طبرستان و بعضی از شبکه‌های سراسری به صورت زنده پخش خواهد شد تا مردم بدانند که اینجا مشهدسر شهر شهیدان، ۵۵۰ شهید دفاع مقدس و ۵ شهید مدافع حرم، علما و نخبگان است.

حجت‌الاسلام قلی‌پور با اشاره به اینکه فرآیند مناسبی برای اداره سواحل وجود ندارد و معیار شاخصی برای تصمیم گیری وجود ندارد، افزود: گروه‌های فرهنگی را برای اجرای برنامه به خصوص در روز‌های تاسوعا و عاشورا در نظر گرفته ایم. از مسافران هم می‌خواهیم حرمت ماه محرم و صفر را نگه دارند.

او گفت: شورای فرهنگ عمومی بابلسر سال گذشته در کشور برتر شد و بیش از ۱۰۰ مساله در این شورا مطرح و پیگیری گردید. همچنین طرح محله مهدوی که پایه گذار آن بابلسر بود به عنوان طرحی کشوری مصوب شده است.

حجت الاسلام در پاسخ به سئوال دخالت در عزل و نصب مدیران شهرستان، افزود: در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کنم، اما اگر از ما مشورت بخواهند در این زمینه نظر خود را اعلام می‌کنم. همچنین اگر مسئولی ضعیف عمل کند با مسئول انتصاب او تماس می‌گیریم و نظر خود را می‌گویم. اهرم فشاری ندارم و قانون هم چنین اختیاری به من نداده است.

امام جمعه بابلسر در پایان گفت: تذکرات به مسئولان را ابتدا خصوصی می‌گویم، بعد در جمع محدود بیان می‌کنم و اگر نتیجه نگرفتم در تریبون نماز جمعه اعلام می‌کنم که مردم بدانند نسبت به مشکلات مردم بی‌توجه نیستیم.

برچسب ها: نماز جمعه ، امام جمعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.