سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صهیونیست‌های معترض کنست را محاصره کردند+ فیلم

پس از اعلام تصویب شدن بند جنجال‌برانگیز قانون اصلاحات قضایی، معترضان صهیونیست مسیر‌های منتهی به پارلمان رژیم صهیونیستی را مسدود کردند.

در پی تصویب بند دوم اصلاحات قضایی در پارلمان رژیم صهیونیستی با ۶۴ رای موافق، معترضان به این قانون مسیر‌های دسترسی به پارلمان را مسدود کرده و با پلیس درگیر شدند. 

به گزارش نشریه تایمز اسرائیل، درگیری‌های خشونت‌آمیز از صبح امروز در اطراف کنست آغاز شده و پس از شروع جلسه پارلمان شدت گرفته است. 

پلیس در برخی مناطق برای متفرق کردن معترضان ماشین آب‌پاش مستقر کرده است؛ با این حال گزارش‌هایی از درگیری‌های خشونت‌آمیز نیز منتشر شده است. دست کم ۱۵ نفر در این درگیری‌ها دستگیر شده‌اند. پلیس می‌گوید بیشتر این افراد به دلیل مسدود کردن جاده‌ها و برهم زدن نظم عمومی دستگیر شده‌اند و یک نفر هم به دلیل گاز گرفتن یک افسر پلیس بازداشت شده است. ۳ افسر پلیس نیز به دلیل جراحات در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفتند.

بنیامین نتانیاهو و متحدانش لایحه جنجال برانگیزی که سبب هفته‌ها اعتراضات شده است را «اصلاحات» می‌نامند و اصرار دارند که برای ایجاد توازن مجدد قدرت بین دادگاه، قانونگذاران و کابینه لازم است. مخالفان این طرح را «کودتا» می‌خوانند و می‌گویند که با حذف مهم‌ترین کنترل‌ها بر اقدامات کابینه، سبب ایجاد یک دیکتاتوری خواهد شد.

در پی اعتراضات شدید، نتانیاهو اوایل سال جاری مجبور شد روند قانونگذاری را متوقف کند، اما در اوایل ماه جاری آن را از سر گرفت. منتقدان می‌گویند نتانیاهو تا حدودی برای محافظت از خود در برابر محاکمه این لایحه را پیشنهاد داده است چرا که وی با اتهاماتی از قبیل کلاهبرداری و رشوه مواجه است.

گفتنی است، این قانون همچنان باید توسط اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی مهر و امضا شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
علیرضا
۰۱:۲۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
تصویب همین قانون به نابودی اسراییل خیلی کمک کرده .
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
به امید خدا اسرائیل به زودی نابود خواهد شد
ناشناس
۰۱:۱۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
ان شاءالله
نتان یابو ریشه اسقاطیل رو خواهد زد