سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشدید نظارت بر بازار مرغ در کرمانشاه

معاون اجرایی تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از تشدید نظارت بر بازار مرغ کرمانشاه خبر داد

عزتی معاون اجرایی تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت : با تصمیم جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار استان، قیمت هر کیلو مرغ در کرمانشاه ۸۵ هزار تومان در نظر گرفته شده و عرضه مرغ با قیمت بیشتر از این نرخ تخلف است.

وی در پاسخ به اینکه چرا قیمت مصوب ۷۳ هزار تومانی که از قبل اعلام شده بود رعایت نمی‌شود عنوان کرد: اگر قیمت پایینی در نظر گرفته شود شاهد کمبود در بازار و به تبع آن التهاب بازار خواهیم بود.

معاون اجرایی تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از مردم خواست هرگونه گرانفروشی مرغ با قیمت بیش از ۸۵ هزار تومان را با سامانه ۱۳۵ تعزیرات در میان بگذارند تا در اسرع وقت به شکایات رسیدگی شود.

عزتی یکی دیگر از تخلفاتی که در زمینه مرغ صورت می‌گیرد را اختفا و احتکار مرغ دانست و از تشکیل پرونده و پلمب پنج واحد متخلف در این زمینه خبر داد و خاطرنشان کرد: برخی از واحد‌های مرغ فروشی به جای عرضه مرغ به مردم آن را در اختیار رستوران‌ها، واحد‌های فست فود برای مرغ سوخاری و مرغ بریانی‌های سطح شهر قرار می‌دهند.

وی تاکید کرد: با واحد‌هایی که به هر دلیلی از عرضه مرغ به مردم امتناع کرده و آن را خارج از چرخه مصرف عموم جامعه عرضه کنند، برخورد خواهد شد.

معاون اجرایی تعزیرات کرمانشاه قطعه فروشی مرغ را تخلف دانست و اظهار کرد: عرضه قطعه‌ای مرغ به تخلفاتی مانند گرانفروشی و عدم عرضه مرغ به مردم دامن می‌زند.

عزتی با بیان اینکه نظارت بر بازار مرغ کرمانشاه صرفا به واحد‌های خرده فروشی و مرغ فروشی‌های سطح شهر محدود نمی‌شود، تاکید کرد: نظارت جدی بر مرغداری‌ها و کشتارگاه‌ها داریم و برای تعدادی از واحد‌های متخلف پرونده‌های میلیاردی تشکیل داده ایم.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از التهاب بازار مرغ به عرضه و تقاضا بستگی دارد، یادآور شد: معمولا گرانی مرغ به دنبال کمبود ایجاد می‌شود و وقتی که تولید مرغ در استان به زیر ۱۰۰ تن در روز می‌رسد با کمبود و گرانی مواجه می‌شویم، اما زمانی که تولید بالا می‌رود و به ۱۴۰ تن در روز برسد بازار آرام بوده و با وفور مرغ با قیمت مناسب مواجهیم.

عزتی معتقد است، در کنار کنترل و نظارت بر بازار مرغ لازم است تعادل مناسبی بین عرضه و تقاضا ایجاد شود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.