سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲۰ درصدی برخورد با واحد‌های صنفی متخلف

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت استان کرمانشاه با اشاره به تشدید نظارت واحد‌های صنفی گفت : امسال برخورد با واحد‌های صنفی متخلف نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

فرزاد آزادی رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت استان کرمانشاه با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی برخورد با واحد‌های صنفی متخلف در همه حوزه‌ها خصوصاً قلیان‌سرا‌ها و قهوه‌خانه‌ها گفت : در بحث کنترل و نظارت قلیان‌سرا‌ها عزم جدی توسط تمام دستگاه‌های متولی نیاز است.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برابر قانون مبارزه با دخانیات متولی اصلی برخورد با قلیان در اماکن عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، افزود: نیروی انتظامی و سازمان صنعت معدن تجارت به عنوان دو رده همکار در اجرای این قانون به وزارت بهداشت کمک می‌کنند.

وی گفت: موضوع قلیان‌سرا یک تهدید علیه سلامت عمومی است بنابراین بهداشت عمومی باید شاکی شود و سپس دادستان یا نماینده دادستان طبق دستورات قضایی در خصوص جمع‌آوری قلیان‌ها و برخورد با این واحد‌ها حکم صادر کند و نیروی انتظامی و اتاق اصناف و سازمان صمت نیز همکاری می‌کنند.

 آزادی با بیان اینکه قلیان‌سرا محل تجمع جوانان بیکار و قشر آسیب‌پذیر است، ادامه داد: این دغدغه نیروی انتظامی است لذا به صورت مستقل و ویژه از این واحد‌ها بازرسی بعمل می‌آورد.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون طی ۶ مرحله به صورت ویژه از قلیان‌سرا‌های طاقبستان بازدید شده و واحد‌های صنفی متخلف پلمپ شده‌اند. همچنین در کافی‌شاپ‌ها هم نظارت انجام می‌گیرد.

آزادی خاطرنشان کرد: طبق قانون هیچ واحد صنفی مجاز به ارائه قلیان نیست، اما واحد‌های صنفی تحت عنوان سفره‌خانه سنتی یا قهوه‌خانه و یا چلوکبابی مجوز می‌گیرند و سپس در لابلای آن قلیان عرضه می‌کنند. در حالیکه در مجوز کسب قید شده که ارائه قلیان ممنوع است.

وی گفت: دو اتحادیه چلوکبابی‌ها و کافه‌داران با موضوع قلیان ارتباط بیشتری دارند که متاسفانه قلیان در صنوف زیر مجموعه این دو اتحادیه عرضه می‌شود. به صورت مستمر و گشت مشترک بازرسی انجام می‌شود.

آزادی گفت: بیشترین تراکم کافی‌شاپ‌ها در محله ۲۲ بهمن کرمانشاه هستند که طی بازرسی به عمل آمده تعدادی از این واحد‌های صنفی متخلف پلمپ شدند.

وی با اشاره به اینکه در طرح بایستی بیش از ۱۰۰ نیروی پلیس حضور داشته باشد، تصریح کرد: در اجرای گشت‌ها و بازرسی‌ها از سایر همکاران پلیس در حوزه‌های مختلف از جمله پلیس امنیت اخلاقی، پلیس مبارزه با موادمخدر، پلیس آگاهی کمک می‌گیریم چرا که در برخی قلیان‌سرا موادمخدر عرضه می‌شود.

آزادی خاطرنشان کرد: همشهریان می‌توانند تخلفات صنوف مختلف را به‌صورت حضوری یا تلفنی به شماره ۰۸۳۲۱۸۵۲۲ شعبه رسیدگی به گزارشات و شکایات مردمی در اداره اماکن اطلاع دهند و همچنین تلفن ۱۹۷ همکاران بازرسی آماده دریافت هر گونه پیشنهاد و انتقادات مردم هستند.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت استان کرمانشاه با بیان اینکه مرجع صدور اولیه مجوز‌ها ادارات هستند، افزود: متاسفانه بسیاری از ادارات در بحث نظارت بسیار ضعیف عمل می‌کنند.

وی با اشاره به کاهش سن قلیان و سیگار در جامعه خطاب به خانواده‌ها گفت: والدین در مواجهه با چنین رفتار‌هایی در کودک یا نوجوان خود باید از انجام رفتار‌های خشن بپرهیزند و سعی کنند در اولین فرصت با یک مشاور تماس گرفته و از او راهکار مناسب را جویا شوند و راهکار‌های پیشگیری و فرزندپروری را بیاموزند و در صورت مشاهده استفاده از قلیان و یا سیگار، رفتار‌های منطقی و مسئولانه داشته باشند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.