رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت : ۶۸۱ هزار دستگاه خودرو با پلاک بومی در استان وجود دارد که از این تعداد ۶۵ درصد مربوط به مرکز استان است.

محمد حیدری، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت : عوامل مهمی همچون رفتار کاربران ترافیک، ایمنی خودرو، بحث زیرساختی، مراقبت‌های درمانی بعد از تصادفات، میزان استفاده از فناوری، نحوه اعمال قانون پلیس از جمله فاکتور موثر در در ایمنی انضباط ترافیکی است.

وی ادامه داد: در حوزه شهرسازی برابر قانون در هر جایی که قصد ساخت مناطق مسکونی دارند باید ۷۰ درصد از آن زمین را به مناطق مسکونی و ۳۰ درصد را برای زیرساخت‌های حمل و نقل پیش‌بینی کنند، اما در عمل این اتفاق نمی‌افتد و شاهد گره‌های ترافیکی هستیم.

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه با بیان اینکه دیگر با دیدگاه سنتی نمی‌توان ترافیک را مدیریت کرد، گفت: ۶۸۱ هزار دستگاه خودرو با پلاک بومی استان داریم از این مجموع خودرو‌ها ۶۵ درصد مربوط به مرکز استان است؛ این حجم خودرو با این زیرساخت‌های موجود در سطح معابر همخوانی ندارد، لذا سبب گره‌های ترافیکی و مشکلاتی در زمینه توقف، ایمنی و انضباط در معابر می‌شود.

وی تصریح کرد: نیاز به یک برنامه‌ریزی در حوزه کاری پلیس و دستگاه‌های مرتبط هستیم؛ باید دنبال یک برنامه علمی و مدیریتی باشیم تا این مشکلات حل شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.