سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون ۲۰ هزار راس دام، علیه بیماری تب مالت در فهرج

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج با اشاره به واکسیناسیون دام ها علیه تب مالت، گفت: پیش بینی می‌شود در این مرحله،  ۲۰ هزار دام علیه این بیماری واکسینه شوند.

بمان دشتی گفت: بروسلوز یا تب مالت، یک بیماری باکتریایی مشترک بین انسان و دام  است که مهم ترین راه انتقال آن استفاده از محصولات خام لبنی سنتی و غیرپاستوریزه، مانند: شیر، بستنی، کره و پنیر می‌باشد که در انسان باعث بروز علائمی همانند: تب، سردرد، یبوست، تعریق شدید، خستگی و ضعف، درد مفاصل و... می‌شود.

او  افزود: این بیماری از طریق تماس مستقیم با خون، جنین و ترشحات زایمانی حیوان آلوده و استنشاق هوای آلوده دامداری نیز انتقال می‌یابد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج  با اشاره به انجام واکسیناسیون دام ها  علیه بیماری تب مالت، بیان کرد: پیش بینی می‌شود در این مرحله، ۲۰ هزار راس دام سبک و سنگین شهرستان علیه بیماری تب مالت واکسینه و نسبت به بیماری بیان شده ایمن شوند.

او افزود شبکه دامپزشکی شهرستان با اقداماتی مانند تست سرمی بروسلوز و پایش از طریق آزمایش شیر دامداری ها، مراکز عرضه شیر خام و بستنی فروشی‌های سنتی دام‌های مبتلا به بروسلوز را شناسایی و در کشتارگاه دام کشتار می‌ کند.

بماندشتی از مردم به ویژه مراکز فروش بستنی سنتی خواست که شیر را قبل از مصرف به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در حرارت ۶۰ درجه سانتیگراد بجوشانند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.