سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه گردشگری سلامت در اولویت است

مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: توسعه گردشگری سلامت در کشور و به خصوص در استان چهارمحال و بختیاری در اولویت قرار دارد.

محمدجواد حیدری پور دیشب در سفر به شهرکرد در جمع خبرنگاران استان با اشاره به ظرفیت‌های استان و نعمت‌های خدادادی اشاره کرد و افزود:استفاده از این فضا‌ها در جهت گردشگری سلامت و راه‌اندازی کمپ‌های ورزشی یک اولویت است.

وی اظهارداشت: با توجه به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان، طرح توریست درمانی در چهارمحال و بختیاری به صورت پایلوت کشوری به همت خیرین سلامت اجرا می‌شود.

به گفته این مقام مسوول در وزارت بهداشت، استفاده از ظرفیت خیران، بنگاه‌های اقتصادی استان و سایر استان‌ها و علاقمندان به حوزه سرمایه‌گذاری در بخش سلامت ضروری است تا از این ظرفیت در زمینه ارتقاء حوزه سلامت استفاده کرد.


بیشتر بخوانید


وی به برقراری عدالت سلامت در سطح کشور اشاره کردو گفت: برقراری عدالت سلامت نیازمند همکاری‌ها مجموعه خیران کشور، دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور است تا با استفاده از این ظرفیت مناطق محروم را از محرومیت خارج و به سطح حداقلی رساند و عدالت نسبی در حوزه سلامت بوجود آورد تا همه بتوانند سطحی از سلامت را برخوردار شوند که این امر محوری‌ترین اصول کاری سالجاری است.

حیدری پور با اشاره به اینکه در استان چهارمحال و بختیاری خیران حوزه سلامت فعال و مجمع خیران به خوبی فعال هستند و بین دانشگاه و خیران و سازمان‌های مردم نهاد اتحاد و همدلی برقرار است، افزود:ظرفیت خیران بازوی توانمند توسعه سلامت در کشور است.

وی در ادامه به بحث جوانی جمعیت اشاره کرد وگفت: هم اکنون خوابگاه‌های دانشجویی برای حضور پزشکان متاهل و شاغلان دانشگاه در اولویت قرار دارد.

به گفته وی، با کمک معاون فرهنگی دانشگاه و بهداشت کارگروهی برای خوابگاه سازی در کشور تشکیل شده است.

حیدری پور به راه اندازی نهضت خوابگاه سازی در سالجاری در راستای جوانی جمعیت در سطح کشور، افزایش اعتمادسازی برای جذب خیرین، تجلیل از خیرین سلامت و بهره گیری از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: در دولت جدید فعالیت‌های مجمع خیرین در حوزه سلامت به صورت ویژه مورد توجه است.

حیدری پور افزود: مجموع مشارکت‌های خیران سلامت درسال گذشته قریب به ۲برابر افزایش یافت و هم اکنون تمرکز بر سه محور «عدالت سلامت و شفافیت»، «بهداشت و پیشگیری» و «تمرکز بر مناطق محروم و کم برخوردار» است.

به گفته وی، تسهیل‌گری و سیاست گذاری در جهت کمک به امور و فعالیت‌های خیران با اصلاح ضوابط و مقررات به نفع خیران و نیازسنجی و اولویت سنجی از دیگر رویکرد‌های فعلی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.