سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واگذاری ۵۰ هزار سرویس فیبر نوری به کرمانشاهی‌ها

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه گفت : تا پایان امسال، ۵۰ هزار سرویس فیبر نوری به کرمانشاهی‌ها واگذار می‌شود.

حمیدرضا امیری، مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه در خصوص گله‌مندی شهروندان از آبونمان تلفن ثابت، گفت : از سال ۱۳۸۸ تا سال ۱۴۰۱ هیچگونه افزایشی در بحث تلفن ثابت اتفاق نیفتاده است، در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ افزایش خیلی مختصری در حوزه تلفن ثابت مجوز داده شد که به ازای آن در شهر تهران برای هر تلفن ماهانه ۲۰ هزار تومان و در مراکز استان‌های دیگر ۱۵ هزار تومان و در شهرستان‌ها ۱۰ هزار تومان به‌عنوان بسته صوتی روی تلفن ثابت فعال شد، البته در روستا‌ها بلاتکلیف ماند.

وی ادامه داد: بابت این افزایش مشتریان تا سقفی اضافه شده می‌توانند رایگان صحبت کنند، یعنی در شهر کرمانشاه مشترکان تا ۱۵ هزار تومان با تلفن رایگان صحبت کنند.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه تصریح کرد: هزینه‌ای در آبونمان تلفن ثابت اضافه نشده بسته، تنها بسته صوتی اضافه شده؛ چنانچه تلفنی هم در راستای سرقت یک‌ماه قطع شده باشد و در سامانه ۲۰۱۱۷ ثبت کرده باشد هزینه عودت داده می‌شود.

وی در بحث برنامه‌های در دست اجرا برای توسعه ارتباطات در استان، از تحولی خوبی در بحث پهنای باند و اینترنت موبایل در استان خبر داد و گفت: در بحث موبایل پروژه توسعه سایت‌های روستایی و شهری را در دست اجرا داریم که حدود ۵۰ سایت را در برنامه داریم که به ترتیب وارد مدار می‌شود و به زودی در سطح استان ۱۱ سایت نسل چهار نیز وارد مدار خواهد شد.

امیری در بحث تلفن ثابت تمرکز را بر فیبر نوری منازل و کسب کار‌ها عنوان کرد و افزود: خوشبختانه مخابرات ایران این پروژه را در سطح کشور شروع کرده و کرمانشاه هم در رده استان‌های پیشرو در این زمینه است و بدین منظور زیرساخت‌های خوبی در بعضی از شهر‌ها و کرمانشاه ایجاد شده است.

وی گفت: امسال ظرفیت‌سازی ۵۰ هزار فیبرنوری برای منازل مشترکان را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که الان در حال توسعه و واگذاری سرویس هستیم و تا پایان سال واگذاری می‌شود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.