مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه گفت : در پروژه توسعه فیبرخانگی (پروژه نجما)، محلات و نقاط مختلف شهرستان‌های استان باهدف اتصال یکپارچه به اینترنت پرسرعت و با کیفیت در حال فیبرگذاری است.

حمیدرضا امیری مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه گفت : ارتقای سرعت و کیفیت بالای ارتباطات و استفاده بهینه از پهنای باند مصرفی از جمله مزایای این پروژه است.

وی ضمن بیان این موضوع که بیشترین سطح نارضایتی مردم به سبب قطعی‌های مکرر و نبود سرعت کافی اینترنت است، گفت: با توسعه فیبر و گسترش پروژه نجما ضعف و قطعی اینترنت‌های قدیمی که به دلیل بستر سیم مسی بود برطرف شده و کلیه ارتباطات مخابراتی و اینترنتی از کیفیت و سرعت قابل توجهی برخوردار می‌شوند.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه مجموع مشترکین اینترنت پرسرعت استان را ۱۳۰ هزار مشترک اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۶۵ هزار مشترک متعلق به شرکت مخابرات و مابقی مربوط به سایر شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت است.

امیری با بیان اینکه از ۸۰۰ سایت همراه اول در استان تنها حدود ۴۰ سایت نسل سوم و نسل چهارم نشده است، افزود: در مجموع وضعیت پوشش اینترنت در جاده ها، روستا‌ها و شهر‌های استان با وجود کوهستانی بودن مطلوب است به گونه‌ای که کرمانشاه جزو ۱۰ استان اول کشور در مصرف دیتا است.

وی در خصوص آمار مشترکان تلفن ثابت و همراه اول استان گفت: در کرمانشاه ۵۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت به صورت فعال وجود دارد که از این تعداد ۶۵ هزار نفر مشترک adsl و vdsl هستند.

امیری آمار مشترکان همراه اول را ۴۰۰ هزار شماره ثابت و ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار شماره اعتباری اعلام کرد و افزود: با این سه میلیون مشترک، سهم همراه اول در شبکه‌های تلفن همراه استان ۶۵ درصد و سهم ایرانسل و رایتل ۳۵ درصد است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.