سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان دوره اول آموزش صنایع دستی در شهرستان هیرمند

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان هیرمند از پایان دوره اول آموزش صنایع دستی با هدف کارآفرینی و افزایش توانمندی هنرجویان خبر داد.

 مهدی پودینه واحد سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان هیرمند گفت: این دوره آموزشی در قالب سه رشته خامه دوزی، لباس محلی و حصیربافی در دو بخش مرکزی و قرقری از ۲۰ فروردین سال جاری تا ۲۰ تیر ادامه داشت.
او افزود: آموزش پیشرفته و اصولی صنعتگران صنایع دستی از جمله اهداف برگزاری این دوره‌ها بود که هنرجو‌ها در زمینه‌های فوق مهارت‌های لازم را فرا گرفتند.
سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان هیرمند ادامه داد: در این دوره‌های آموزشی تقریبا ۱۲۴ هنرجو مشارکت کردند؛ و دوره‌ها توسط مربیان برجسته دایر شد.
او تصریح کرد: هنرجویان پس از طی دوره‌های آموزشی و کسب نمره قبولی، موفق به دریافت گواهی مهارت شده و از مزایا و تسهیلات جهت ایجاد کسب و کار‌های خانگی بهره مند می‌شوند.
پودینه واحد تاکید کرد: آموزش و تولید صنایع دستی با توجه به خشکسالی‌هایی که دامنگیر مردم در شمال سیستان و بلوچستان است راهکار مهم در جهت ایجاد اشتغال پایدار به شمار رفته و به معیشت زندگی افراد کمک می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.