رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میرجاوه گفت: در راستای حفاظت پیشگیرانه از محوطه‌های تاریخی، تابلوی راهنما به منظور معرفی محوطه تاریخی «قلعه تپه لادیز» نصب شد.

عبدالله کرد رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میرجاوه اظهار کرد: محوطه‌های تاریخی به عنوان آثار ارزشمند حوزه میراث‌فرهنگی مستلزم توجه و همت همگانی هستند؛ بر این اساس نصب و نشانه‌گذاری این محوطه‌ها، یکی از عمده‌برنامه‌های این اداره به منظور مراقبت از آثار تاریخی است.

او افزود: در این زمینه یک عدد تابلو به منظور معرفی جاذبه تاریخی و گردشگری قلعه تپه لادیز در محور اصلی میرجاوه-لادیز نصب شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میرجاوه بیان کرد: قلعه تپه لادیز با وسعت بیش از ۱۶ هزار مترمربع از مهمترین قلعه‌های بلوچستان بوده که مربوط به اواخر دوره ساسانیان و اوایل دوره اسلامی است.

این مسئول تصریح کرد: این قلعه در امتداد شرقی-غربی بر روی تپه‌ای طبیعی به ارتفاع ۱۵ متر از اراضی اطراف در حاشیه رودخانه لادیز با کاربری تدافعی-مسکونی احداث شده است.

او مصالح اصلی بکار رفته در این بنا را سنگ و خشت و گل عنوان کرد و افزود: این قلعه دارای حصاری خشتی و راه دستیابی از حصار به دروازه قلعه به صورت مارپیچ می‌باشد.

 
 
    
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار