سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه: عملیات تلافی‌جویانه علیه مواضع نیرو‌های اوکراینی را اجرایی کردیم

وزارت دفاع روسیه از اجرایی شدن عملیات تلافی‌جویانه این کشور علیه مواضع نیرو‌های اوکراینی در اودسا و میکولایف خبر داد.

حمله پهپادی دیروز (دوشنبه) نیرو‌های اوکراینی به پل کرچ که خاک روسیه را به شبه‌جزیره کریمه متصل می‌کرد، باعث اختلال در رفت‌وآمد در این منطقه شد. از آن‌جا که این حمله علیه یک هدف غیرنظامی روی داده بود، در همان زمان مقامات ارشد کرملین از اقدام تلافی‌جویانه در این زمینه خبر داده بودند. اکنون مقامات روس از انجام گرفتن این حمله خبر می‌دهند. 

به گزارش تله تریدر، وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «ارتش ما در اقدامی تلافی‌جویانه و در پاسخ به حمله پهپادی اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی، اقدام به انجام حملات گسترده به اودسا و میکولایف کردند.»

در این بیانیه آمده است: «ارتش روسیه در این حملات از تسلیحات بسیار دقیق دریاپایه برای هدف قرار دادن اماکن اوکراینی که از آنجا اقدامات تروریستی علیه مردم ما انجام می‌شد، استفاده کرد. آن‌ها به دنبال استفاده از قایق‌های انتحاری بودند که نیرو‌های ما با موفقیت موقعیت آن‌ها و مکانی که اقدام به تولید این تسلیحات می‌کردند را هدف قرار دادند.»

این بیانیه تأکید دارد: «در عملیات شب گذشته ما علیه مواضع دشمن اوکراینی، یک مخزن سوخت که حاوی ۷۰ هزار تن سوخت بود هدف گرفته و نابود شد. همچنین خسارات سنگینی به زیرساخت‌های نیرو‌های اوکراینی که قصد توطئه علیه روسیه داشتند وارد آمد.»

تاکنون مقامات اوکراینی نسبت به این بیانیه واکنشی نشان نداده‌اند. با این حال مقامات کی‌یف می‌گویند شب گذشته (دوشنبه شب) نیرو‌های روسی طی عملیاتی گسترده اقدام به استفاده از پهپاد‌ها و موشک‌های بالستیک به منظور هدف قرار دادن مواضعی در مناطق مختلف این کشور به ویژه اودسا کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.