سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امر به معروف و نهی از منکر عالمانه و هوشمندانه باشد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کرمان گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید عالمانه و هوشمندانه باشد تا منجر به رشد فضایل اخلاقی انسان شود.

علی شجاع حیدری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان امروز به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر در جمع اصحاب رسانه گفت: امام حسین (ع) میفرمایند من برای اصلاح امت خود و امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم و پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر امام حسین (ع) است.

او با اشاره به اینکه هفته اول محرم به عنوان هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است افزود: در اصل ۸قانون اساسی جایگاه قانون امر به معروف و نهی از منکر مشخص شده که دعوت به امر به معروف وظیفه همگانی و متقابلی است.

او تصریح کرد: در زمینه امر به معروف و نهی از منکر درسه حوزه مردم نسبت به مردم، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت می‌تواند در چهارچوب شرع و قانون امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد.

شجاع حیدری گفت: در راستای اصل ۸قانون اساسی حمایت از آمران به معروف درسال ۱۳۹۴ مصوبه شورای نگهبان را گرفت که اختیارات داده شده است تا قانون زمینه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر محیاشود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان گفت: ماده ۹ قوانین حمایتی این است که اشخاص حقیقی و حقوقی حق ندارند در برابر امربه معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کند و حتی ایجاد مانع حرم است و مجارات و محکومیت دارد.

او افزود: هفتمین و هشتمین واجب الهی در فروع دین امر به معروف و نهی از منکر است که دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر دو مخلوق خداوند و از صفات الهی هستند.

شجاع حیدری افزود: کسی که می‌خواهد امر به معروف کند باید قدرت و عقلانیت داشته باشد و در فضای عالمان و نخبگان حرف برای گفتن داشته باشد به نحوی که داشتن عقلانیت و قدرت برای امر با معروف کردن مانند وضو برای نماز است.

او ادامه داد: شعار امسال هفته امر به معروف و نهی از منکر، امر به معروف و نهی از منکر، نهضت حسینی و جامعه متعالی است.

شجاع حیدری با اشاره به اینکه موانع رسیدن به جامعه متعالی و راه‌های رسیدن به جامعه متعالی باید شناسایی شوند تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر بخش بسیار وسیعی دارد و در ۱۸عرصه اتفاق می‌افتد که محدود به حجاب و عفاف نیست و آمران به معروف و ناهیان از منکر درصحبت کردن یا تذکر دادن باید فنی عمل کنند.

او اظهار داشت: اصحاب رسانه درخصوص شناسایی و آگاهی بخشی عمومی نسبت به اصل امر به معروف و نهی از منکر درجامعه وظیفه دارند. او افزود: پرچمدارانی باید وارد این عرصه شوند که حرکات رفتاری و گفتاری آن‌ها الگوی دیگران باشد و نسیم آن به کام انسان شیرین شود که منجر به تقویت رشد فضایل انسانی در آن‌ها شود.

او گفت: دربحث عفاف و حجاب درخت عفاف را بکار و میوه حجاب را درو کن.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: ۱۵۳گروه جهادی در ۱۸عرصه تشکیل شده است که تلاش می‌کنیم تعداد را براساس حیطه‌های کاری افزایش می‌دهیم.

شجاع حیدری افزود: اصل کار ما برنامه محور است و جهت و سمت ما به سمتی است که تاسال آینده جمعیت ۱۵ هزار نفری در گروه‌های جهادی ساماندهی کنیم تا فعالیت‌های مطلوب انجام شود و بتوانیم در این زمینه به تراز حکومت اسلامی برسیم.

او در زمینه امر به معروف در زمینه وضعیت حجاب درکشور گفت: امر به معروف باید بابرخورد درست و عالمانه و هوشمندانه باشد. دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان گفت:شماره ۰۹۰۱۸۱۳۷۲۰۹ در زمینه انعکاس ناهنجاری‌ها در موضوعات مختلف به روز است که در پیام رسان ایتا نیز فعال می‌باشد و مردم این اطمینان را داشته باشند که تاحصول نتیجه در این زمینه پیگیر مطالبات مردم هستیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.