سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرام لاسمی سفیر فرهنگی حفاظت محیط زیست خراسان رضوی شد

همزمان با آخرین اجرای نمایش داستان شکارچی در فرهنگ سرای ترافیک مشهد با موضوع حفظ حیات وحش و زمین، شهرام لاسمی به عنوان سفیر فرهنگی حفاظت محیط زیست خراسان رضوی معرفی شد.

مهدی اله پور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، با حضور در آخرین اجرای تئاتر داستان شکارچی که در فرهنگ سرای ترافیک مشهد با موضوع حفظ زمین و حیات وحش و با حضور هنرمندان و فرهیختگان این عرصه برگزار شد، شهرام لاسمی را به عنوان سفیر فرهنگی حفاظت محیط زیست خراسان رضوی معرفی نمود و گفت: یکی از دلایلی که می‌تواند باعث از بین رفتن و آسیب جدی به محیط زیست شود، عدم توجه به مقوله فرهنگ سازی محیط زیستی است و تئاتر سبز ظرفیتی برای فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست برای سنین پایین و کودکان است.

وی در این نمایش با اشاره به اینکه هنرمندان همیشه در کشور دارای جایگاه تأثیر گذار هستند، افزود: خوشحالیم که این قشر از جامعه به مسائل محیط زیست ورود کرده‌اند و اگر از این ظرفیت در راستای حفظ محیط زیست استفاده شود قطعا بسیار مؤثر خواهد بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بایستی فعالیت‌های زیست محیطی را از سنین پایین آموزش دهیم، ادامه داد: آموزش از سنین پایین می‌تواند، از ماندگاری و تأثیرگذاری بیشتری برخوردار باشد و فرهنگ سازی تنها راه حل برون رفت از بحران‌های محیط زیستی است.

نمایش داستان شکارچی با موضوع دوستی و اتحاد و تلاش برای حفظ محیط زیست، زندگی یک شکارچی را روایت می‌کند که بر اثر چالش‌های زندگی دست به شکار غیر مجاز می‌زند و در این حین مشکلاتی را برای حیوانات و محیط زیست بوجود می‌آورد و در نهایت با پشیمانی دست از شکار بر می‌دارد و دوستدار محیط زیست می‌شود.

این نمایش با موضوع و محتوای زیست محیطی، به نویسندگی و کارگردانی شهرام لاسمی (قلقلی) و تهیه کنندگی امیر عرب در فرهنگ سرای ترافیک مشهد اجرا شد.

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.