سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتصاب کارکنان فرودگاه در ایتالیا و بلژیک

اعتصاب کارکنان فرودگاه و خطوط هوایی در ایتالیا و بلژیک صد‌ها پرواز را لغو و هزاران مسافر را در اوج فصل گردشگری در اروپا سرگردان کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هزار پرواز داخلی و خارجی ایتالیا در نتیجه اعتصاب خدمه زمینی لغو شده است. ۱۲۰ پرواز دیگر که قرار بود از فرودگاه «شارلوا» بلژیک خارج و وارد شوند نیز در روز‌های شنبه و یکشنبه لغو شدند. 

به گزارش گاردین، کارگران اعتصابی شامل خلبانان، مهمانداران هواپیما، حمل کنندگان چمدان و پرسنل فرودگاه هستند و دلیل لغو پرواز‌ها کناره گیری خلبانان شرکت «رایان ایر» به خاطر شرایط کاری عنوان شده است. 

اعتصاب کارکنان ایتالیایی ۲۵۰ هزار مسافر را در یکی از برترین نقاط توریستی جهان سرگردان کرده است. ماتئو سالوینی، وزیر حمل‌ونقل ایتالیا از اعتصاب‌کنندگان خواست از «عقل سلیم» خود استفاده کنند و «به میلیون‌ها کارگر و گردشگر دیگر آسیب نرسانند».

 لغو پرواز‌ها در میانه موج گرمای بی‌سابقه در اروپا رخ می‌دهد. سرویس ملی هواشناسی ایتالیا گرمای شدید امسال تابستان را «یکی از شدیدترین موج‌های گرمای تمام دوران» نامیده است. گفته می‌شود دمای هوای رم در روز‌های اخیر حداقل ۴۰ درجه خواهد بود. برای جزایر سیسیل و ساردینیا نیز حداقل دمای ۴۸ درجه پیش‌بینی شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.