سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهاسازی هزاران قطعه بچه ماهی در مازندران

مدیرکل شیلات مازندران از رهاسازی هزاران قطعه بچه ماهی در استان خبر داد.

کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران در مراسم برداشت و رهاسازی بچه ماهیان حاصل از اجرای طرح کمک به تکثیر طبیعی آبزیان دریایی در سایت بندر صیادی امیر آباد بهشهر، گفت: هزاران قطعه بچه ماهیان حاصل از تکثیر طبیعی امروز در استان در رودخانه‌های شیلاتی و دریا رها سازی شد.

او با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح کمک به تکثیر طبیعی آبزیان در توسعه پایدار صید و صیادی، افزود:شیلات مازندران با احداث ۵۸ واحد استخر در مجاورت رودخانه‌های شیلاتی، اراضی جایگاه‌های تعاونی صیادی پره و همچنین اجرای طرح حفاظتی مهاجرت ماهیان مولد رود کوچ به مناطق بالادست رودخانه‌ها، گام بلندی را برای تکثیر طبیعی حدود ۲۹ الی ۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید دریای خزر برداشته است.

کریم زاده گفت:۹۰ درصد ماهیان دریای خزر رودکوچ هستند، اما در ۲ دهه اخیر به دلایل مختلف ذخایر آبزیان دریایی کاهش یافته که شیلات مازندران به منظور فراهم کردن شرایط برای تکثیر طبیعی ماهیان در رودخانه هاو بهبود وضعیت طبیعی تکثیر آبزیان با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط و نیز مشارکت تشکل‌های صیادی پره، اجرای طرح کمک به تکثیر طبیعی ماهیان را اجرا نموده که امروز شاهد به ثمر نشستن تلاش‌ها هستیم.

مدیرکل شیلات مازندران همچنین از شرایط عدم وجود رودخانه‌های شیلاتی در منطقه میانکاله بهشهر ،گفت و افزود:شیلات استان به رهاسازی بچه ماهیان در منطقه ساحلی میانکاله نگاه ویژه دارد.

کریم زاده گفت:پیش بینی می‌شود امسال ۲۹ تا ۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید بصورت طبیعی در ۵۸ واحد اجرای طرح در سطح استان تکثیر و در دریا رهاسازی شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.