مدیرکل شیلات مازندران از رهاسازی ۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی کپور دریایی تکثیری در۳۰ رشته رودخانه استان خبر داد.

کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران گفت:رهاسازی بیش از ۲۰ میلیون قطعه بچه ماهیان کپور تکثیر شده در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید رجایی شهرستان ساری در۳۰ رشته رودخانه استان  آغاز شده است.

او افزود: علاوه بر ۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی کپور دریایی بیش از ۶۵ میلیون قطعه بچه ماهی سفید، آزاد و خاویاری نیز  توسط شیلات مازندران با کمک و مشارکت تشکل‌های صیادی پره استان تکثیر و رهاسازی شود.

کریم زاده گفت:۳۰ رودخانه مهم با دبی آب مناسب برای رهاسازی بچه ماهیان در استان شناسایی شده  است که ۴۰ درصد بچه ماهیان تکثیری در  رودخانه های منطقه شرق، ۳۰ درصد در منطقه مرکزی و ۳۰ درصد در منطقه غرب استان رهاسازی خواهند شد.

او با اشاره به کاهش منابع و ذخایر آبزیان دریایی در دو دهه اخیر، افزود: یکی از رسالت‌های مهم شیلات اجرای طرح‌های کمک به تکثیر بچه ماهیان به منظور حفظ و ترمیم ذخائر آبزیان دریایی است.

کریم زاده گفت: ۱۱۳ تشکل صیادی در سه محور صید ماهیان استخوانی، خاویاری و کیلکا، با جمعیت بیش از ۴۲۰۰ نفر از طریق صیدو صیادی در مازندران امرار معاش می کنند که نقش مهمی در تامین بخشی از پروتئین موردنیاز جامعه، اشتغالزایی و درآمد دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار