سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل پژوهش معاونت علوم انسانی دانشگاه آزاد:

کارآفرینی برای توسعه کشور به عنوان فرایند اجتماعی و زیست بوم نوآوری نهادینه شود

حمیدی‌فر گفت: کارآفرینی با هدف توسعه کشور باید به عنوان یک فرایند مستمر اجتماعی مبتنی بر زیست‌بوم نوآوری نهادینه شود و نقش دانشگاه‌ها در این زمینه حیاتی است.

فاطمه حمیدی‌فر مدیرکل پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی  در چهارمین کنفرانس ملی مطالعات جدید در کارآفرینی و مدیریت کسب و کار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر فرایند‌هایی که به عنوان هدف‌های راهبردی برای خود در نظر گرفته است، به دنبال تبدیل شدن به دانشگاهی است که در راستای بیانیه گام دوم انقلاب بتواند در حوزه خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی پیشگام نهاد‌های علمی کشور باشد.

وی اظهار کرد: نوآوری کارآفرینانه یک فرایند کلی است که با یک ایده جدید یا اختراع جدید شروع می‌شود و در کاربرد نهایی با تجاری‌سازی خاتمه می‌یابد. کارآفرین نیز پدیده‌ای پیچیده است به عنوان یک فرایند مستمر اجتماعی تلقی می‌شود و تاثیرات چند وجهی میان افراد، فرصت‌ها و کسب کار‌ها دارد و موتور محرکه توسعه اقتصادی کشور‌های توسعه یافته و در حال توسعه محسوب می‌شود.

حمیدی فر با اشاره به سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن معرفی این دانشگاه به عنوان دانشگاهی پرورشگر و توسعه دهنده فضای انقلابی در جامعه، تعلیم و تربیت را مهمترین سرفصل و اصلی تریت محور راهبردی این سند دانست و گفت: تعلیم و تربیت، مهارت افزایی، پرورش متخصصین متعهد، روز آمد و خلاق، همراه با رشد فضایل اخلاقی و فرهنگی از اهداف این دانشگاه است.

مدیرکل پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دستیابی به دانشگاهی سرآمد و پاسخگو که در تمدن سازی اسلامی و پاسخگویی به مسائل و چالش‌های حال و آینده جامعه مشارکت موثر دارد، از دیگر محور‌های راهبردی تعریف شده در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.