سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

والی هرات عنوان کرد؛

خط آهن خواف-هرات نشانه ارتباط دوستانه دو ملت افغانستان و ایران

والی هرات گفت: ملت افغانستان از خط آهن خواف-هرات که نشانه ارتباط دوستانه دو ملت است به عنوان وظیفه ملی دفاع می کند.

اسلام جار عصر امروز در مراسم ورود نخستین قطار به ایستگاه روزنک در خاک افغانستان گفت: این خط آهن را روی دو دیده خود حفظ می کنیم، هرات به عنوان قطب اقتصادی افغانستان و یکی از شهرهای عمده تجاری این کشور بخاطر امنیت قوی که دارد یک بستر بکر برای سرمایه گذاری است.

وی گفت: من نمی دانم با کدام واژه ها از حضور برادران ایرانی خود و برادرانی که از مرکز افغانستان آمده اند، قدردانی کنم، اتفاق امروز برای هرات بسیار مهم است

مشاور وزیر راه و شهرسازی نیز افزود: نخستین قطار تجاری از مرز جمهوری اسلامی ایران گذشت و امروز به ایستگاه روزنک در خاک افغانستان رسید، اکنون زمان همکاری های گسترده اقتصادی ایران و افغانستان فرارسیده است.

سید حسین میرشفیع گفت: هدف نهایی ما اینست که نقشه توسعه راه آهن افغانستان نهایی و اجرایی شود و امیدواریم بتوانیم کمک کنیم این شبکه ریلی در افغانستان توسعه پیدا کند و پل ارتباطی شرق و غرب آسیا باشد.

وی ادامه داد: امیدوارم این پروژه به سرعت به نتیجه برسد، خوشبختانه کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان تشکیل شده و ما هم آماده همکاری با آن هستیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: ورود قطار از مرز جمهوری اسلامی ایران به ایستگاه روزنک یک مقدمه خوب برای ادامه همکاری های اقتصادی ایران و افغانستان و خط آهن است.

یعقوبعلی نظری افزود: دوکشور تاریخ مشترک دارند، فرهنگ و دین مشترک دارند. کارهای مشترک بزرگی می توان انجام داد که هر دوملت از آن منتفع بشوند.

وی گفت: ما در جمهوری اسلامی براساس نگاه راهبردی مقام معظم رهبری که همیشه تاکید بر ارتباط مبتنی بر احترام و همکاری مردم دو کشور بوده است امکان و زمینه بهره‌مندی حداکثری از توانمندی های یکدیگر برای تحقق اهداف بلند را فراهم کرده ایم.

استاندار خراسان رضوی افزود: من حامل این پیام هستم: سرنوشت مردم افغانستان برای ما مهم است و کاری که در این مسیر از دست ما بربیاید انجام می‌دهیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.