سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر میراث فرهنگی:

تدوین طرح حذف روادید برای سفر به برخی از کشور‌ها برای گردشگران ایرانی

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت:طرح حذف روادید برای سفر به برخی از کشورها برای گردشگران ایرانی را با همکاری وزارت خارجه در دست تدوین داریم.

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز سه شنبه در بازدید از دریاچه اوان در رودبار الموت شرقی افزود: بایستی آموزش‌های لازم به گردشگران داده شود تا حفظ محیط زیست را در کنار استفاده از طبیعت و زیبایی‌های آن مورد توجه قرار دهند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: کمتر جایی در کشور مانند منطقه الموت دارای طبیعت بکر است تا جایی که این منطقه از ظرفیت‌های متنوع کردشگری بهره‌مند بوده و باید بتوانیم ضمن حفظ محیط زیست در قالب پروتکل‌های تعیین شده این منطقه، شاهد توسعه گردشگری در آن باشیم.

به گفته ضرغامی، امکانات زیرساختی این منطقه از جمله راه‌های دسترسی بایستی بهبود یابد.

وی ادامه داد: این منطقه دارای قلعه تاریخی منحصر به فردی از جمله قلعه حسن صباح است که به رغم محدودیت‌های اعتباری، منابعی را برای ساماندهی آن‌ها اختصاص خواهیم داد.

وزیر میراث فرهنگی در ادامه سخنانش با بیان اینکه دولت قبول کرده که گردشگری پیشران دیپلماسی عمومی باشد، گفت: طرح حذف روادید برای سفر به برخی از کشور‌ها برای گردشگران ایرانی را با همکاری وزارت خارجه در دست تدوین داریم که این مسیر از طریق گردشگری هموار می‌شود و از ظرفیت صنعت گردشگری برای توسعه روابط با برخی کشور‌ها بهره گرفته خواهد شد و تبادل گردشگر با این کشور‌ها تسهیل می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت‌ها نمی‌توانند حق ذاتی گردشگری را از مردم بگیرند، گفت: اگر گردشگری پایداری بین ایران و مجموعه‌ای از کشور‌ها شکل بگیرد، این‌ها می‌ماند و به این راحتی نمی‌شود آن را به هم زد.

برچسب ها: گردشگری ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.