دلیجه‌های تیمار شده در قزوین به دامان طبیعت بازگشتند

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: پنج بهله دلیجه پس از تیمار از سوی کارشناسان حیات وحش این دستگاه در دامان طبیعت رهاسازی شدند.

سعیده خضیر  مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین گفت:پنج بهله دلیجه که از آشیانه خود جدا شده اند و قادر به پرواز در طبیعت نبودند توسط دوستداران محیط زیست به اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین تحویل داده شد

این مسوول اظهار کرد: این پرندگان پس از مدتی نگهداری و تغذیه در زیستگاه اصلی خود توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست رها سازی و به آغوش طبیعت باز گردانده شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به نقش و اهمیت پرندگان شکاری در چرخه طبیعت، یاد آور شد: جدا کردن جوجه‌های نابالغ پرندگان بخصوص پرندگان شکاری از آشیانه به منظور نگهداری و فروش آن‌ها به استناد قوانین شکار و صید و قانون مجازات اسلامی جرم بوده و درصورت مشاهده با متخلفین برابر قانون و مقررات برخورد و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

 دلیجه از پرندگان شکاری و از تیره شاهین به شمار می‌رود.

این پرنده پستانداران کوچک، مارمولک ها، نرم تنان، موش ها، قورباغه‌ها یا حشرات بزرگ را شکار می‌کند و به این ترتیب نقش مهمی در کنترل بیولوژیکی آفات دارد.

این پرنده در مناطق باز و حاشیه تالاب زندگی می‌کند.

زنده گیری، شکار و قاچاق این پرندگان به کشور‌های حوزه خلیج فارس، نسل این گونه‌های ارزشمند را در معرض خطر انقراض قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.