سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت مسکن برای کارگران به کجا رسید؟

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین وضعیت ساخت مسکن برای کارگران را تشریح کرد.

مهدی مسکنی معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یک تفاهم نامه‌ای میان وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در بخش تعاون نوشته شده است که بخشی از این تفاهم‌نامه برای کارسازی نیازمند شروع کار توسط خود تعاونی‌ها است و ما در بخش تعاون تنها هماهنگی بین دستگاه‌ها و تعاونی‌ها را برای انجام این پروژه‌ها انجام می‌دهیم.

وی افزود: آنچه درباره آورده اولیه ثبت نام مسکن است باید توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت کار آماده شود که این موضوع در جلسه شورای سیاستگذاری مسکن مطرح شد و وزیر دستور دادند که بعد از تدوین باید در شورای عالی مسکن مطرح شود و به دبیری وزرات راه و شهرسازی پیش‌برده شود تا ما در معاونت تعاون بتوانیم آن را اجرا کنیم. 

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آنچه که ما به عنوان راهکار جدی از آن استفاده می‌کنیم بحث استفاده از ظرفیت خود کارخانه‌ها و بخش خصوصی و کارگرانی است که در این فضا‌ها کار می‌کنند تا بتوانیم برای کارگران مسکن تهیه کنیم و احداث مجتمع‌های مسکونی جوارکارگاهی و صدور و تسهیل تغییر کاربری زمین‌ها در تفاهم با سازمان ملی مسکن و مواردی از این دست اقداماتی است که باعث می‌شود فرآیند مذکور تسهیل شود و امیدواریم در آینده بتوانیم خبر‌های خوبی در این خصوص برای جوامع کارگری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: بسیاری از واحد‌های مسکونی در استان سیستان و بلوچستان که در قالب نهضت ملی مسکن داشتیم قابل افتتاح است، برای مثال ۱۳۰۰ واحد قابل افتتاح در زاهدان داریم که وزارت نیرو در حال تکمیل زیرساخت‌های آب، برق، گاز و تلفن آن‌ها است. 

مسکنی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۴ الی ۲۵ هزار واحد را در کشور شروع به احداث کردیم که در چهارچوب حوزه تعاونی پروژه‌هایشان درحال پیشرفت است، گفت: کارگران باید از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام و سپس به ما معرفی می‌شوند که پس از  وسع‌سنجی و تعیین دهک، کارگران ثبت نام کننده، ما با تشکیل تعاونی، کار را آغاز می‌کنیم. 

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بسیاری از این فرآیندها در ماه های گذشته صورت گرفته و به دست ما رسیده که به فوریت امورات را دنبال کردیم، در حال حاضر سهمیه هر استان مشخص شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
یاشار
۱۳:۳۸ ۲۰ تير ۱۴۰۲
عاقل تر از آنیم،که دیوانه نباشیم! به وقت مزاح؛
قربون دست بعضی مسولین،کارگرها زیادی خسته میشن،لطفا غذا رو هم بجای کارگرها بخورید!فقط قشنگ بجویید بعد میل کنید تا کارگرها معده درد نگیرن!
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۰ تير ۱۴۰۲
بسیاری از واحد‌های مسکونی در استان سیستان و بلوچستان که در قالب نهضت ملی مسکن داشتیم قابل افتتاح است، برای مثال ۱۳۰۰ واحد قابل افتتاح در زاهدان داریم که وزارت نیرو در حال تکمیل زیرساخت‌های آب، برق، گاز و تلفن آن‌ها است.
مستمری بگیر
۱۰:۵۶ ۲۰ تير ۱۴۰۲
هیچ،شما مورد از لایحه،برنامه ها هرچیز دیگری بجز دزدی از جیب مردم در این دولت سراغ دارید بگویید
ما منتظریم
hoo
۰۷:۴۲ ۲۰ تير ۱۴۰۲
مگه قراره به جایی هم برسه حرف زدن راحته اما عمل متاسفانه صفر
سپهر
۰۷:۳۶ ۲۰ تير ۱۴۰۲
نه تنها نمی‌سازند تازه تو منطقه ۱۹ نزدیک به ۳۰۰ واحد هم که خود مردم خریده بودن و ساختن هم با خاک یکسان کردن
ناشناس
۰۷:۳۵ ۲۰ تير ۱۴۰۲
بسه این همه شعار چند تا خونه دورافتاده تحویل کارگران میدید بعد میگید ما ساختیم تحویل دادیم. خسته شدیم از وجود این همه مدیر و مسوول متعهد و با کفایت
ناشناس
۰۷:۳۳ ۲۰ تير ۱۴۰۲
در کوزه بزار آبشو بخور