سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش نظارت و پایش از واحد‌های صنعتی و مکان‌های دفع پسماند

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، از افزایش ۵۰ درصدی نظارت و پایش از واحد‌های صنعتی، معدنی، خدماتی، تولیدی و افزایش ۱۰ درصدی پایش از مکان‌های دفع پسماند نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد.

سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: در ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نظارت و پایش از واحد‌های صنعتی، معدنی، خدماتی، تولیدی در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش و پایش از مکان‌های دفع پسماند نیز ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: در راستای تحقق شعار کاهش و کنترل آلودگی‌های زیست محیطی و با توجه به ابعاد نظارتی وظایف سازمانی و همچنین در راستای اجرای ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده (مصوب ۱۴۰۰) و با هدف بازدارندگی آلایندگی‌های واحد‌های تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی در سه ماهه اول (فصل بهار) ۴۰ واحد تولیدی، خدماتی آلاینده در استان شناسایی و طبق قانون فهرست این واحد‌ها جهت اخذ عوارض سبز به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شد.

یوسف‌پور در پایان تصریح کرد: محیط‌زیست را از پیشینیان به ارث نبرده، بلکه از آیندگان به امانت گرفته‌ایم، باید در حفظ و حراست از این امانت کوشا باشیم و محیط‌زیست سالم را به نسل‌های بعدی هدیه دهیم.


بیشتر بخوانید


گفتنی است: واحد‌های آلاینده طبق قانون باید ۰.۵ تا ۱.۵ درصد فروش خود را عوارض آلایندگی (عوارض سبز) پرداخت نمایند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.