سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آماده باش کامل نیرو‌های منابع طبیعی برای حریق‌های احتمالی

تمامی نیرو‌های منابع طبیعی به توجه به افزایش محسوس دمای هوا در آماده‌ باش کامل هستند.

سید علی علوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ساری با توجه به افزایش محسوس دما در روز‌های اخیر و احتمال حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، گفت: تمامی نیرو‌های منابع طبیعی در آماده‌باش کامل هستند و تا پایان گرما و کاهش درجه حرارت، در آماده‌باش خواهند بود.

او افزود: مهم‌ترین توصیه ما به شهروندان و طبیعت دوستان این است که نکات ایمنی و مراقبت‌های لازم در زمینه پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرایط گرمای هوا را رعایت و از روشن کردن آتش، رها کردن سیگار، چوب کبریت و مخصوصاً آتش زدن کاه و کلش مزارع کشاورزی و استفاده از هر وسیله قابل اشتعال دیگری در طبیعت خودداری کنند.

علوی با اشاره به اینکه درصد بسیار بالایی از آتش‌سوزی‌های عرصه‌ها ناشی از اشتباهات و خطا‌های انسانی است، گفت:عامل انسانی علت اصلی بیشتر آتش سوزی‌های عرصه‌های جنگلی مازندران است.

او افزود:گرم شدن هوا، وزش باد گرم، کاهش بارندگی، وجود برگ‌های خشک در عرصه در کنار بی توجهی مسافران و گردشگران از دلایل اصلی دیگر وقوع آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی این استان می‌باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ساری گفت: همشهریان می‌توانند با مشاهده هرگونه علائم آتش‌سوزی از طریق شماره‌های امداد منابع طبیعی۱۵۰۴ و ۱۳۹ نسبت به اطلاع‌رسانی اقدام کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.