سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغال بخش مشاغل خانگی آذربایجان‌غربی به بیش از ۲ و ۵۰۰ نفر رسید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: طی یک سال گذشته، ۲ هزار و ۵۰۹ نفر از محل اعطای تسهیلات بانکی بخش مشاغل خانگی در این استان صاحب شغل شدند.

علی دهقانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: در راستای توسعه این مشاغل در آذربایجان غربی حدود ۸۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به صاحبان هزار و ۲۵۸ طرح در استان پرداخت شده که از این میزان، ۵۰۶ میلیارد ریال در اختیار متقاضیان مستقل قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با تحقق این امر، تاکنون ۹۹ درصد اعتبارات اختصاص یافته به استان در بخش مشاغل خانگی مربوط به اعتبارات سال ۱۴۰۱ جذب شده و در اختیار متقاضیان قرار داده شده است.

دهقانی با اشاره به اینکه صحت سنجی در خصوص مشاغل خانگی، یکی از مهمترین برنامه‌های این نهاد است، گفت: در این مدت، ۲ هزار و ۲۲۹ طرح در این حوزه مورد بررسی پیش از اجرای طرح یا پس از اجرای طرح قرار گرفت.

وی گفت: قالی بافی، دوخت لباس به ویژه لباس‌های محلی، تولید گیاهان دارویی و رودوزی از جمله مهمترین و بیشترین تقاضا‌های استان در حوزه مشاغل خانگی به شمار می‌روند.

به گفته دهقانی، در سال گذشته مجوز آغاز فعالیت چهار هزار و ۳۱۲ شغل خانگی در آذربایجان غربی صادر شده که نشان دهنده وضعیت بسیار مناسب این بخش بویژه با محوریت فعالیت‌های بانوان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.