سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز فعالیت پایگاههای اوقات فراغت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت:فعالیت ۵۳۰ پایگاه اوقات فراغت با شعار تربیت بدون توقف در این استان آغاز شد.

حجت دبیقی در مراسم افتتاحیه کلاس های اوقات فراغت در دوگنبدان گفت: ۵۳۰ پایگاه به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت و مهارت‌آموزی عقیدتی، حرفه‌ای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی دانش‌آموزان درهمه شهرستانهای استان فعالیت می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فراهم آمدن زمینه ارزیابی کیفیت خدمات پایگاه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت توسط دانش‌آموزان عضو افزود: چهارده دارالقران، چهارده کانون فرهنگی و تربیتی، چهل زمین چمن مصنوعی، تعدادی از مدارس و هنرستانها و مجموعه کانون پرورشی کودکان و نوجوانان در سطح استان پذیرای دانش آموزان عزیز در تابستان امسال هستند.

وی ادامه داد: اوقات فراغت به عنوان یک فرصت می‌تواند زمینه ساز پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی و موجب رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان و نوجوانان شود.

معاون آموزش و پرورش استان گفت: امسال بیش از ۶۰ هنرستان در راستای مهارت آموزی دانش آموزان راه اندازی شد.

دبیقی افزود: در سال جاری برنامه ای با عنوان هفت در هفت یعنی هفت پنج شنبه هفت مناسبت با هدف اجرای فعالیت های متنوع فرهنگی و هنری مذهبی اجرایی شده است.

وی ادامه داد: زمینه سازی برای حضور دانش آموزان علاقه مند به زیارت اباعبدالله الحسین(ع) و شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی بصورت هدفمند در دستور کار قرار گرفته است.

دبیقی افزود: سال گذشته ۱۵۵ پایگاه تابستانه فعالیت داشتند و امسال به دلیل استقبال والدین و خانواده ها مجوز ۲۶۳ پایگاه دیگر صادر شد.

وی اضافه کرد: مجدد با استقبال بیشتری مواجه شدیم که در این راستا ۵۳۰ پایگاه دیگر در سطح شهرستان ها و مناطق استان پیش بینی شد که دانش آموزان می توانند یا از طریق سامانه نورینو ثبت نام کنند و یا به نزدیکترین پایگاه به منزل خود مراجعه و در هر یک از رشته های مورد علاقه خود شرکت کنند.

دبیقی با بیان اینکه ۱۶۸ هزار دانش آموز در سطح استان داریم گفت: برای ثبت دانش آموزان ۱۵ هزارنفر را پیش بینی کرده بودیم که تا کنون ۲۰ هزار در سامانه ثبت نام کرده اند و خوشبختانه ثبت نام همچنان ادامه دارد و در حال افزایش است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ضعف در حوزه جذب دانش آموزان در اوقات فراغت در دو سه سال اخیر را شیوع کرونا عنوان کرد و افزود: در ایام کرونا تمام پایگاهها تعطیل بود خانواده ها نگرانی داشتند ولی به لطف خدا ولی امسال نگرانی برطرف شده و استقبال خیلی خوبی در این مقوله شده است.

دبیقی اجرای سرود، ، پخش کلیپ، اجرای شاهنامه خوانی از دیگر بخش‌های افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در گچساران بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.