سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناکامی کلاهبرداران در سرقت از حساب شهروند همدانی

با اقدام سریع کارشناسان پلیس فتا استان، کلاهبرداری ۱۹۰ میلیون ریالی انجام گرفته توسط مجرم سایبری ناکام ماند و شهروند مالباخته به پول خود رسید.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان گفت: به دنبال تماس یکی از شهروندان با فوریت‌های سایبری پلیس فتا همدان مبنی بر ورود شخص ناشناس به همراه بانک و برداشت میلیونی از حساب وی، موضوع رسیدگی شد.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد گفت: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی، پلیسی و هماهنگی‌های قضایی انجام گرفته مبلغ مورد نظر را به حساب شاکی بازگرداندند.

او گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد شهروند مالباخته به پیشنهاد و پیام ارسالی مبنی بر نصب نرم افزار اعتماد کرده و با کلیک برروی لینک اعلامی و درج اطلاعات حساب بانکی خود در بخش خواسته شده، بلافاصله از حساب بانکی او برداشت غیرمجاز صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان گفت: اگرچه بی توجهی شاکی به هشدار‌های پیشگیرانه پلیس باعث این کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز شد، اما تماس و پیگیری به موقع شاکی از طریق فوریت‌های سایبری پلیس فتا استان و اقدام به موقع کارشناسان این پلیس منجر به ناکامی کلاهبردار و بازگشت کل مبلغ به حساب شاکی شد.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد گفت: کلاهبرداران سایبری با استفاده از ترفند‌های مهندسی اجتماعی اقدام به برقراری تماس یا ارسال پیامک‌های جعلی کرده و با ادبیاتی جذاب و فریبنده اعتماد کاربران را جلب و از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان، از شهروندان خواست در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان استفاده کنند یا از طریق شماره‌گیری ۰۹۶۳۸۰ با مرکز فوریت‌های سایبـری پلیس فتا ارتباط برقرار و موضوع را گزارش کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.