سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحادیه عرب «جنایت جنگی» رژیم صهیونیستی در جنین را محکوم کرد

اتحادیه عرب در بیانیه‌ای پس از نشست اضطراری خود، اقدام رژیم صهیونیستی را به دلیل جنایت جنگی در جنین محکوم کرد.

دبیرخانه اتحادیه کشور‌های عربی ارتش رژیم صهیونیستی را به دلیل "استفاده از نیروی نظامی بیش از حد" علیه مردم جنین در شمال کرانه باختری در روز دوشنبه محکوم کرد.

به گزارش عرب نیوز، اتحادیه عرب همچنین استفاده از حملات هوایی علیه افراد غیرمسلح در شهرها، روستا‌ها و اردوگاه‌ها و همچنین حملات تروریستی توسط شهرک نشینان تحت حمایت ارتش اسرائیل را محکوم کرد.

اتحادیه عرب روز دوشنبه در بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی را «مسئول کامل این تجاوز و این جنایات به عنوان جنایات جنگی و نقض میثاق‌ها، قوانین و قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی» دانست.

این اتحادیه گفت که اقدامات اسرائیل تلاش‌ها برای تضمین صلح و ثبات در منطقه را تضعیف می‌کند و نسبت به پیامد‌های این تجاوز و پیامد‌های بسیار خطرناک آن بر امنیت و ثبات فلسطین و منطقه هشدار داد.

اتحادیه از جامعه بین المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل خواست تا تجاوزات اسرائیل را متوقف کرده و از مردم فلسطین حمایت کنند.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب روز دوشنبه در توییتر نوشت: «بمباران شهر‌ها و اردوگاه‌ها توسط هواپیما‌ها و بولدوزر کردن خانه‌ها و جاده‌ها یک انتقام جمعی است که تنها منجر به انفجار بیشتر اوضاع می‌شود».

او افزود: ما از حامیان صلح در سراسر جهان می‌خواهیم که فورا برای توقف این روند شوم و جنایتکارانه مداخله کنند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بیش از ۱۰۰۰ سرباز و ده‌ها پهپاد در عملیات نظامی روز دوشنبه در جنین شرکت داشتند.

وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای این حمله را محکوم کرد و گفت که اسرائیل قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد که تعهدات روشن و مشخصی را برای این رژیم به عنوان قدرت اشغالگر مشخص کرده است.

مصر نسبت به خطرات جدی تشدید تنش‌های مداوم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها که منجر به تشدید تنش، تشدید رنج مردم فلسطین و تضعیف تلاش‌های مصر و شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی آن برای کاهش تنش در سرزمین‌های اشغالی می‌شود، هشدار داد. "

قاهره از «بازیگران و تأثیرگذاران بین‌المللی خواست تا برای پایان دادن به این تخلفات مداخله کنند و از مردم فلسطین که رنج‌هایشان روز به روز بیشتر می‌شود، حمایت کنند».

گزارش شده است که تاکنون ۹ فلسطینی از آغاز عملیات نظامی در سحرگاه روز دوشنبه به شهادت رسیده اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عمار .
۱۰:۳۲ ۱۳ تير ۱۴۰۲
به نام خداوند جان و خرد : همانگونه که بارها بارها از کلام الله مجید قرآن کریم مقدس خدمت بزرگان علما فرهیختگان نخبگان اساتید سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص عرض کردیم در دین اسلام ناب محمدی ص بدون تبعیضگریهای مختلف و بدون نژاد پرستی های مختلف بدون زبان لهجه گویش رنگ پوست مختلف باید به بشریت مومنین مسلمین نگریست و بنا به دستور العمل قرآن کریم مقدس تنها یک اتحادیه در سر تا سر جهان اسلام باید وجود داشته باشد در سطح بین المللی آن هم اتحادیه کل کشورهای جهان اسلام است اتحادیه عرب یا اتحادیه اعراب در دین اسلام ناب محمدی ص نداشته و نداریم یک نوع بدعت گذاری نژاد پرستانه خودپسندانه خودخاهانه خود برتر بینی جهان اسلام و در دین اسلام ناب محمدی ص محسوب می شود و باید به اتحادیه جهان اسلام تغییر یابد که جمیع کشورهای اسلامی نماینده در آن اجلاس عالمین فرهیخته نخبگان خلاق کارآمد خردمند مدبر حضور داشته باشند برای مسایل و موضوعات و امورات مختلف کمی و کیفی عادلانه خداپسندانه در سر تا سر جهان اسلام و بین المللی ، اتحادیه عرب و اتحادیه اعراب باید حذف و کنسل شود و به اتحادیه جهان اسلام ناب محمدی ص تغییر یابد تا مشروعیت داشته باشد در جهان اسلام تا مردم شمول و فراگیر باشد در جهان اسلام و قرآنی اسلامی عادلانه و خردمندانه و مقتدرانه قدرتمندانه خداپسندانه باشد در جهان اسلام ناب محمدی ص تا کل کشورهای جهان از این اتحادیه حساب ببرند و حساب باز کنند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه و خداپسندانه .