سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گذر از تنش آبی با اجرای جهاد آبرسانی روستایی

معاون محرومیت‌زدایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور از آبرسانی به یک‌هزار و ۷۵۱ روستا ‏در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) خبر داد.

علی اکبر جعفری معاون محرومیت‌زدایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور  گفت: در قالب این قرارگاه آبرسانی به روستا‌ها با اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبرسانی در تاریخ سیستان و بلوچستان با همکاری ‏استانداری و آبفای استان در دستور کار قرار دارد که در این طرح ۵۵۳ هزار نفر ‏از آب سالم بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: حدود سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط انتقال و توزیع شبکه به همت سپاه پاسداران در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: از مجموع روستا‌های اجرای طرح ۹۴۵ روستا در منطقه سیستان واقع شده، هم اینک ۹ کارگاه در این منطقه در بحث جهاد آبرسانی فعال هست که در سال گذشته کار شبکه توزیع و انتقال ۳۸ روستا به اتمام رسیده است.

این مقام مسوول تصریح کرد: کار شبکه توزیع و انتقال برای ۹ روستای دیگر نیز در دستور کار است که تا ۲ ماه آینده انجام می‌شود.

وی گفت: حدود ۱۴۹ کیلومتر به صورت کامل در منطقه سیستان در این راستا کار شبکه توزیع و انتقال آن با رقمی بیش از ۳۶۵ میلیارد تومان انجام می‌شود.

معاون محرومیت‌زدایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور ادامه داد: در کنار این شبکه توزیع، ۲ خط انتقال ضروری آب هم در دستور کار قرار دارد که خط انتقال ۱۴۰۰ چاه نیمه شماره سه به تصفیه‌خانه شهرستان زهک که ۴.۵ کیلومتر آن به صورت کامل تمام شده و دیگری خط ۷۰۰ تصفیه‌خانه به مخزن روستای ژاله‌ای به طول ۲۱ کیلومتر است که در دستور کار است.

وی اظهارکرد: این اقدام به عنوان اجرای بزرگترین پروژه تاریخ سیستان و بلوچستان و بزرگترین پروژه کشور در این استان تحت عنوان "جهاد آبرسانی" به شمار می‌رود که در آن روستا‌هایی تحت پوشش قرار می‌گیرند که با تنش آبی مواجه بوده و اصلاً آب ندارند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.