مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به بازنگری طرح جامع آبرسانی و ارتقای سطح بهره‌مندی از آب در ۹۴۵ روستای سیستان گفت: این طرح که در قالب پنج ناحیه فشاری انجام می‌شود موجب رفع مشکل افت فشار و قطعی آب روستا‌ها خواهد شد.

علیرضا قاسمی  گفت: این موضوع به دلیل قطر پایین لوله در فصول گرم سال موجب افت فشار آب و قطعی آب در شهرستان‌های هیرمند، نیمروز، زابل و هامون می‌شود.

وی افزود: به منظور حل مشکل، مطالعات مهندسی مجدد بررسی طرح انجام و هم‌اکنون اجرای خطوط انتقال اصلی بر مبنای پنج زون ناحیه فشاری در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد که با همت و همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و نیروی زمینی سپاه قدس استان به عنوان معین عملیات اجرایی طرح در مدت تعیین شده در قرارداد محرومیت‌زدایی تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۵۰ کیلومتر خطوط انتقال اصلی و فرعی برای ارتقای سیستم انتقال و توزیع در قالب طرح جهاد آبرسانی در سطح دشت سیستان اجرا شود که هم‌اکنون عملیات اجرایی از هیرمند به قرقری به طول ۱۶ کیلومتر با پیشرفت ۹۵ درصد در حال انجام است.

قاسمی با بیان اینکه عملیات اجرایی لوله‌گذاری خطوط انتقال آب از زهک به زابل شروع شده است، افزود: همچنین اجرای خط از زهک به هامون نیز تهیه لوله صورت گرفته است.

برچسب ها: آبرسان ، جهادآبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار