سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات ۷۵ میلیون دلاری مازندران در بهار ۱۴۰۲

صادرات غیرنفتی از گمرکات مازندران براساس آمار تجارت خارجی در بهار امسال، از ۷۵ میلیون دلار گذشت. ‎

در بهار امسال ۳۲۰ هزار و ۷۹۵ تن کالا به ارزش ۷۵ میلیون و ۷۹۴ هزار دلار کالا از گمرکات مازندران صادر و یک میلیون و ۳۳ هزار تن کالا به ارزش ۶۰۷ میلیون و ۶۷۲ هزار دلار سهم واردات مازندران بود.

در این مدت صادرات غیرنفتی گمرکات مازندران ازنظر وزنی ۸ درصد رشد و ازنظر ارزشی تغییر چندانی نداشته است و واردات گمرکات مازندران به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۱۲۱ و ۱۴۱ درصد افزایش داشته است.

در بهار امسال عمده‌ترین اقلام اساسی وارداتی شامل ذرت، گندم، جو، خوراک آماده دام و چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی به مازندران بوده که از نظر وزنی ۹۳ درصد و از نظر ارزشی ۸۹ درصد از کل واردات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده اند

بنابراین گزارش، عراق، روسیه، پاکستان، ترکمنستان و قزاقستان ۵ کشور اول مقصد کالای‌های صادراتی بوده که به ترتیب ۳۸ میلیون و ۹۴۰ هزار دلار، ۱۲ میلیون و ۲۰۹ هزاردلار، ۴ میلیون و ۶۸ هزار دلار، ۳ میلیون و ۸۳۵ هزاردلار و ۳ میلیون و ۱۸۲ هزار دلار به این ۵ کشور صادر شده است.

همچنین ۵ کشور اول مبدا کالا‌های وارداتی در ۳ ماهه اول امسال به ترتیب شامل ترکیه به ارزش ۱۹۷ میلیون و ۱۱۱ هزار دلار، امارات ۱۷۱ میلیون و ۶۷۹ هزار دلار، روسیه ۸۷ میلیون و ۱۴۴ هزار دلار، آلمان ۲۹ میلیون و ۸۷۶ هزاردلار و انگلستان ۲۹ میلیون و ۲۷۳ هزار دلاربوده است.

همچنین در این مدت یک میلیون و ۴۰ هزار تن کالا از مسیر گمرکات مازندران ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی و ارزشی بیش از صد درصد رشد داشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.